* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Saturday, May 30, 2009

*သူတို႔ေပးေသာ ေမြးေန႔လက္ေဆာင္-၈ (ဘုန္းဘုန္းဦးပညာေဇာတ)*


ေမြးေန႔ေမြးရက္ ကုသိုလ္ဆက္

ေမာင္ဖုိးသားေမြးေန႔ ဓမၼလက္ေဆာင္

ေမြးေန႔ ေမြးရက္၊ ကုသုိလ္ဆက္၊ ရတက္ မေပြၿပီ။
ကံေပၚ ကံဆင့္ ကံကုိျမွင့္၊ ဘ၀ တင့္လွသည္။
ကံခုိင္ ကံလွ၊ ဒီဘ၀၊ မုခ်ေအးၿငိမ္းမည္။

ဒကာေလးေရ

စာေရးမယ္၊ ေရးမယ္နဲ႔ မေရးျဖစ္ပါဘူး။ ေရးလိုက္ တုိင္းလည္း စာက ထြက္မလာ ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ စာေတာ့ Justify Fullေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ ပုိလုိ႔ ၾကည့္ျဖစ္ ပါတယ္။ စာေရးတာက အေတြးေတြကုိ စုစည္း ရတယ္ေလ။ ေခါင္းစဥ္ ေအာက္မွာ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ဆီေလ်ာ္မယ့္ အသုံးအႏႈံး ေတြကုိ စဥ္းစားရတယ္။ ေလးေလးနက္နက္ ေတြးရင္ မလြယ္ဘူးေပါ့။ ဒါနဲ႔ မိေထြးေတာ္ႀကီး (သုိ႔) အေမ ေက်နပ္ပါၿပီကုိ ဆက္မေရးျဖစ္ ေသးဘူး။ ပါဠိေတာ္နဲ႔ အဖြင့္က်မ္း ေတြကုိေတာ့ ၾကည့္ျဖစ္ပါတယ္။ အလုပ္ မ်ားေနတယ္ ဆုိရင္လည္း မမွားဘူးေပါ့။ ဦးေႏွာက္ရွင္းတဲ့ တေန႔ ျပန္ေရးရ ပါဦးမယ္။

ဒကာေလးတုိ႔ (ကုိ၀ိမုတၱိေရာ ရည္ညႊန္း ပါသည္) အသက္ငယ္ငယ္ ရြယ္ရြယ္နဲ႔ ဘာသာေရးကုိ ေဇာင္းေပးၿပီး တစုိက္မတ္မတ္ လုပ္ျဖစ္တာကုိ ၾကည့္ၿပီး ၀မ္းသာ အားရ ၾကည္ႏူးမိရင္း ဒကာေလးတုိ႔ သာသနာေတာ္ အတြက္ ႀကိဳးစား လုပ္ကုိင္ ႏုိင္သည္မ်ား ကုိလည္း သာဓုေခၚ ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ဒကာေလးတုိ႔က ဦးဇင္းတုိ႔ အတြက္ အရမ္း ေက်းဇူး မ်ားတယ္။ ေကာင္းႏုိးရာရာ စာေပေတြ ေရြးခ်ယ္ၿပီး ေန႔စဥ္ ပုိ႔ေပးေနတဲ့ အတြက္ ဦးဇင္းတုိ႔က အဲဒီစာေပေတြ ဖတ္ရႈၿပီး ကုသုိလ္တုိးပြား ဗဟုသုတ မ်ားရပါတယ္။ ဦးဇင္းက ကုိယ့္ေမြးေန႔ (၁၁၊ ၄၊ ၀၉၊ ၃၂-ႏွစ္ျပည့္) မွာေတာင္ မွတ္မွတ္ရရ ထူးၿပီး ဘာမွ မလုပ္ျဖစ္ခဲ့ ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ဒကာေလးရဲ႕ ေမြးေန႔မွာေတာ့ မွတ္မွတ္ ရရ ရွိခ်င္တယ္။ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ဆုိေတာ့ ဦးဇင္းနဲ႔ အမ်ားအတြက္ ေက်းဇူးမ်ားလုိ႔ပါ။

ဒါနဲ႔ပဲ လုိရင္းမေရာက္ ရွိေတာ့မယ္။

ျမတ္ဗုဒၶ ၀ိသာခါ ဒကာမႀကီး (လြယ္လြယ္ အေခၚ၊ အရွည္က ဒါယိကာမႀကီး) ကုိေဟာတဲ့ တရားေလးကုိ ေမြးေန႔ ဓမၼလက္ေဆာင္ ေပးခ်င္တယ္။

ပါဠိ- ယထာပိ ပုပၹရာသိမွာ၊ ကယိရာ မာလာဂုေဏ ဗဟူ။ ဧ၀ံ ဇာေတန မေစၥန ကတၱဗၺံ ကုသလံ ဗဟုံ။

ျမန္မာ- ပန္းစု ပန္းပုံ အတြင္းမွ မ်ားစြာေသာ ပန္းကုံးတုိ႔ကုိ သီကုံး ျပဳလုပ္သကဲ့သုိ႔ ျဖစ္ေပၚလာေသာ သတၱ၀ါသည္ ဥစၥာသဒၶါ တည္းဟူေသာ အစုအပုံ အတြင္းမွ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈကုိ ျပဳရာ၏။

အနက္ရွာ- ပုပၹရာသိမွာ- အမ်ိဳးမ်ိဳး အဖုံဖုံ ပန္းေပါင္းစုံသည့္ ပန္းပုံႀကီးထဲမွ၊ ဗဟူ- ေရတြက္ သခ်ၤာ၊ လြန္မ်ားစြာ ကုန္ေသာ၊ မာလာဂုေဏ- ၾကည့္၍ မဆုံး လုိတုိင္း သုံးဖုိ႔၊ ပန္းကုံးတုိ႔ကုိ၊ ကယိရာ ယထာ ႏွစ္သက္ၾကည္စြာ၊ ျပဳလုပ္ရာကုန္ သကဲ့သုိ႔။ ဧ၀ံ-ပမာထားယူ ထုိ႔အတူပဲ၊ ဇာေတန- ေရွးကံအေလ်ာက္ လူ႔ထံေရာက္ေအာင္ ေပၚေပါက္ ဖြားျမင္လာေသာ၊ မေစၥန- မခၽြတ္ဧကန္ အမွန္ ေသရမည့္ သတၱ၀ါသည္၊ ကုသလံ- ခုေနာင္ ဘ၀၊ နိဗၺာန္က်ေအာင္ သုခေကာင္းက်ိဳး လြန္ပြားတုိးသည့္ ကုသုိလ္မ်ိဳးကုိ၊ ကတၱဗၺံ မလြဲမေသြ၊ ျပဳသင့္ေပ၏။

လိပ္မွာမူရင္းက၊ Even as one may make many kinds of wreaths from a heap of flowers, so by a mortal in this life there is much good work to be done ( with wealth, faith and generosity).

ေရွးအတိတ္ကံ- အမွန္ တကယ္ေတာ့ လူတုိင္း လူတုိင္း လူ႔ဘ၀ လူ႔ဌာနကုိ ရရွိ ေရာက္ရွိ လာၾကျခင္းဟာ ေရွးအတိတ္ ကုသုိလ္ ကံေၾကာင့္ ျဖစ္တယ္။ ေရွးအတိတ္ ကုသုိလ္ကံ မ်ားကုိ အမွတ္တမဲ့ သုံးစြဲမိလုိ႔ ကုန္ဆုံး သြားၾကရင္ျဖင့္ ေနာင္ ျဖစ္လာမည့္ ဘ၀က မေသခ်ာ။ “ကံမခုိင္ သံတုိင္ အိမ္ေဆာက္ေတာ့ ကံေမွာက္လွ်င္ က်ိဳး” ဆုိသလုိ ကုသုိလ္ ကံက အေျခမခုိင္လ်င္ ဘာလုပ္လုပ္ အဆင္မေျပ ႏုိင္ေတာ့။ သံတုိင္ သံကြန္ကရစ္ မ်ားႏွင့္ ေဆာက္လုပ္ ထားသည့္ အိမ္ေတာင္မွ ကုသုိလ္ကံ မရွိေတာ့ သည္ႏွင့္ ပ်က္စီး ဆုံးရႈံးရ ႏုိင္၏။ ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈ ကုန္ဆုံးသြား သည္ႏွင့္ တၿပိဳင္နက္ သတၱ၀ါ အားလုံး မည္သူမဆုိ ပ်က္စီးၾကရ ေတာ့တာပါပဲ။ မပ်က္စီးတဲ့သူ ဘယ္သူမွ မရွိႏုိင္ဘူး။ ဒါဟာ ဓမၼ နိယာမပဲ။

ေသမည္မွန္- လူရယ္လုိ႔ ျဖစ္လာျပန္ ရင္လည္း လူတုိင္း အမွန္အကန္ ေသရဦးမွာပါပဲ။ ဒီေန႔ ေသမလား မနက္ျဖန္ ေသမလား။ အခု ခ်က္ခ်င္းပဲ ေသမလား စသည္ျဖင့္ လားေပါင္း မ်ားစြာနဲ႔ပဲ ေစာင့္ဆုိင္း ေနရတာပါ။ ေသျခင္း တရားဟာ လာဘ္ေပးလုိ႔လည္း မရႏုိင္၊ ရင္းႏွီးလုိ႔ ေနပါဦး တားလုိ႔လဲ မရႏုိင္၊ ပစၥည္းဥစၥာ ဂုဏ္ အရွိန္အ၀ါ ၾသဇာ အာဏာေတြနဲ႔ တားလုိ႔လည္း မရႏုိင္၊ အႏုျမဴ လက္နက္ အင္းအားေတြ ပုိင္ဆုိင္လုိ႔ ရင္ဆုိင္ ယွဥ္ၿပိဳင္ အႏုိင္ယူ လုိ႔လည္း မရႏုိင္ပါဘူး။ ဆုိလုိတာက ေမြးဖြားလာတဲ့ ဘယ္သူမဆုိ အမွန္တကယ္ ေသၾကရ အုံးမယ္ ဆုိတာကုိ သတိထားဖုိ႔ပါ။

ေလးတန္ေသမ်ိဳးျပ၊ အဘိဓမၼာမွာ ေသျခင္း ေလးမ်ိဳး ေျပာျပ ထားတယ္။

၁။
သက္တမ္းကုန္လုိ႔ ေသျခင္းမ်ိဳးက လူ႔ဘ၀မွာ ေခတ္အေျခအေန အခ်ိန္အခါအရ ကန္႔သတ္ ထားတဲ့ အပုိင္း အျခားမ်ိဳး။ ၇၅-ႏွစ္ဆုိ ၇၅-ႏွစ္ေပါ့။ အဲဒီလုိ သက္တမ္း ျပည့္လုိ႔၊ ကုန္လုိ႔ ေသတာကုိ ဆုိလုိတာ။

၂။
ကံကုန္လုိ႔ ေသျခင္းဆုိတာ ၁၅-ႏွစ္ နဲ႔လည္း ေသခ်င္ ေသမယ္၊ ေမြးၿပီး ကာစလည္း ေသခ်င္ ေသမယ္။ ကံပါ သေလာက္ပဲ အသက္ရွင္ခြင့္ ေနခြင့္ ရျခင္းမ်ိဳးကုိ ဆုိလုိတယ္။

၃။
သက္တမ္းရယ္ ကံရယ္ ႏွစ္မ်ိဳးကုန္လုိ႔ ေသျခင္း ဆုိတာက သက္တမ္း ကလည္း ေက်ာ္လြန္ သြားၿပီ၊ ကံကလည္း ကုန္ၿပီ၊ ခုေခတ္ဆုိ အသက္ ၈၀-အရြယ္၊ ၉၀-အရြယ္ ေတြကုိ ဆုိလုိတာေပါ့။

၄။
ရုတ္တရက္ ေသျခင္း (ဥပေစၧဒက+accideint) မ်ိဳးကေတာ့ ေရနစ္တာတုိ႔၊ ကားတုိက္ ခံရတာတုိ႔၊ သူမ်ားသတ္လုိ႔ ေသတာတုိ႔ စသည္ျဖင့္ ရုတ္တရက္ ေသဆုံးရ တာေတြကို ေျပာတာပါ။ တခ်ိဳ႕မ်ား အဲဒီကံ (ဥပေစၧဒကကံ) မပါလာလုိ႔ ကေတာ့ သူမ်ားက ကုိယ့္ကုိ ဘယ္လိုပင္ လုပ္ႀကံ လုပ္ႀကံ၊ ဖ်က္ဆီး ဖ်က္ဆီး မပ်က္စီးႏုိင္ မေသႏုိင္ဘူး။ ဒါက သတိ ထားစရာ ေလးေတြကုိ ေျပာတာပါ။

ကုသုိလ္ေရြးခ်ယ္- မတည္ၿမဲတဲ့ အရာေတြနဲ႔ ႏွိပ္စက္ ၀န္းရံေနလုိ႔ လူတုိင္းဟာ ေသၾကရ ဦးမွာ။ ဘယ္ေန႔ ေသမွာမွန္း မသိရလုိ႔လဲ သတၱ၀ါတုိင္း လူသားတုိင္းဟာ ေကာင္းမႈ ကုသိုလ္ တရားေတြကုိ လုပ္သင့္တာ ပါပဲ။ တခ်ိဳ႕က ငါမေသ ႏုိင္ဘူး အမွတ္မ်ိဳးနဲ႔ ကုသုိလ္ေတြကုိ ေမ့ေလ်ာ့ ေပါ့ဆၿပီး မလုပ္ဘဲ ေနတတ္၊ ေနရဲ လုိက္ၾကတာ။ ေၾကာက္စရာႀကီး။ ကုသုိလ္ လုပ္တဲ့ ေနရာမွာ ခုဘ၀ေရာ ေနာင္ ဘ၀ပါ အက်ိဳး မ်ားေစမယ့္ ကုသိုလ္မ်ိဳး ေတြကုိ ေရြးခ်ယ္ၿပီး လုပ္သင့္တယ္။

လုပ္ၾကကြယ္- ဒီလုိမွ မဟုတ္ဘဲ ပါတီလုပ္ ၀ုိင္းဖြဲ႔ၿပီး အရက္ဒကာ ခံတာမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ ေဘာ္ဒါေတြ ႏုိက္ကလာပ္ သြားဖုိ႔ ပုိက္ဆံေပးလုိက္တာမ်ိဳး ေတြဟာ ခုဘ၀ေရာ ေနာင္ဘ၀ပါ အက်ိဳစီးပြား ျဖစ္ထြန္း ေစမယ့္ ကိစၥမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး။ သက္ေရာက္ မႈက ဆိုးက်ိဳးဖက္ကုိ ဦးတည္ သြားေစတယ္။ ေျပာခ်င္တာက သူမ်ားဆီက ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ မထားဘဲ၊ အက်ိဳးလုိလုိ႔ ေညာင္ပင္ ေရေလာင္းတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ျဖဴစင္တဲ့ ေစတနာမ်ိဳးနဲ႔ ကုသုိလ္ ေကာင္းမႈကုိ လုပ္သင့္တယ္။

သူက ငါ့ကုိ ေရတုိက္ လုိက္လုိ႔ ငါက သူ႔ကုိ ျပန္ၿပီး ထမင္းစား ဖိတ္ေကၽြး လုိက္တဲ့ ကုသုိလ္မ်ိဳးက စစ္မွန္တဲ့ ကုသုိလ္မ်ိဳး မဟုတ္သလုိ၊ သူက ငါ့ကုိ ကူညီလုိ႔ ထမင္း ဖိတ္ေကၽြးတာ၊ သူက ခ်မ္းသာလုိ႔၊ သူ႔ကုိ ခုိင္းလုိ႔ရလုိ႔ သူ႔ဆီက ရမယ့္ အကူအညီကုိ ေမွ်ာင္လင့္ ေတာင့္တၿပီး လုပ္တဲ႔ ကုသိုလ္ မ်ိဳးကလည္း စစ္မွန္တဲ့ ကုသုိလ္မ်ိဳး မျဖစ္ႏုိင္ဘူး။ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာထားသလုိ (တၾတာနႏၵ တိရစၧာ နဂေတ ဒါနံ ဒတြာ သတဂုဏာ ပါဋိကခၤ ိ တဗၺာ)မ်ိဳး ကုိယ့္အိမ္မွာ ေမြးထားတဲ့ ေၾကာင္ေလးကုိ ၾကြက္ခုတ္လုိ႔ အစာေကၽြး တာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ေစတနာ သန္႔သန္႔ေလးနဲ႔ ေကၽြးေမြး လုိက္ရင္ အဆတစ္ရာ၊ ဘ၀တစ္ရာ အက်ိဳးေပး ႏုိင္တယ္တဲ့။ ေစတနာ စစ္မွေနာ္။ စစ္မွန္မွ ခုဘ၀ေရာ ေနာင္ဘ၀ပါ သာမက နိဗၺာန္ထိေအာင္ အက်ိဳးေပး မ်ားႏုိင္တယ္။ အဲဒီလုိ ကုသုိလ္မ်ိဳးေတြ ေရြးခ်ယ္ၿပီးလုပ္သင့္တယ္။

သုံးသြယ္- ကုသုိလ္ မလုပ္မီ အရင္ျဖစ္တဲ့ ေစတနာ၊ လုပ္ေနဆဲ ေစတနာ၊ လုပ္ၿပီးေနာက္ ၀မ္းသာေနတဲ့ ေစတနာ။ အဲဒီ ေစတနာ သုံးမ်ိဳးဟာ ဘ၀အတြက္ သိပ္ အေရးပါတယ္။ ကုသုိလ္ မလုပ္မီ ေၾသာ္ ငါျဖင့္ ဘယ္ေန႔၊ ဘယ္ရက္၊ ဘယ္အခ်ိန္၊ ဘယ္နာရီမွာျဖင့္ ကုသုိလ္ လုပ္အုံးမွပဲ။ အဲဒီလုိ လုပ္ရမယ့္ ကုသိုလ္ေတြကုိ ေတြးၿပီး ၀မ္းသာၾကည္ႏူး ေနျခင္းဟာ အရမ္းကုိ အက်ိဳးေက်းဇူး မ်ားေနပါၿပီ။ ကုသုိလ္ လုပ္ေနဆဲ အခ်ိန္ ကုိေတာ့ မေျပာလုိေတာ့ ပါဘူး သူက သိပ္သိသာ ေနတာကုိး။

သတိ ထားသင့္တာက ကုသိုလ္ လုပ္ၿပီးေနာက္ ကုိယ့္လုပ္ထား ခဲ့တဲ့ ကုသိုလ္ေတြကုိ ျပန္ၿပီး ၀မ္းသာ ၾကည္ႏူးေနမယ္။ ေအာက္ေမ့ သတိရေနမယ္။ သုိ႔မဟုတ္ တည္ၿမဲျခင္း မရွိတာေတြကုိ ျပန္လွန္ သုံးသပ္ မယ္ဆုိ အဲဒီ ကုသိုလ္ေတြဟာ ပြားၿပီးရင္းပြား တားမႏုိင္ ဆီးမရ ျဖစ္ေနတဲ့ ကုသုိလ္မ်ိဳး၊ ခုဘ၀ ေနာင္ဘ၀ အက်ိဳး မ်ားမယ့္၊ နိဗၺာန္ ထိေအာင္ အက်ိဳးမ်ားမယ့္ ကုသုိလ္မ်ိဳး ေတြပါပဲ။

တန္ဖုိးလွ- သိတဲ့ အမ်ိဳးသမီး တစ္ေယာက္ ဆုိရင္ သူ႔ပုိက္ဆံကုိ တန္ဖိုးထားရုံ (ကပ္ေစးနည္းဟု မသုံးပါ) သာမက၊ သူလုပ္ထားတဲ့ ကုသုိလ္ေတြ ကုိလည္း အရမ္း တန္ဖုိးထား ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး တရားေတြ ေတာ္ေတာ္ သိေနလုိ႔လား မသိ၊ သူလုပ္ထားတဲ့ ကုသုိလ္ေတြကုိ (ၾကြားတာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ) ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာ ေျပာတတ္၊ သူမ်ားကုိလည္း သာဓု ေခၚေစတတ္ ပါတယ္။

မွတ္မွတ္ရရ တစ္ခါတုန္းက သူမ်ားက သူမကုိ အေအး (အိတ္နဲ႔ ထည့္ေပၿပီး) တုိက္လုိက္ ပါတယ္။ အဲဒီ အေအးကုိ သူမက မေသာက္ခ်င္ဘူး (မတည့္တာလည္း ပါမယ္)ေပါ့။ ေပးတဲ့ သူရဲ႕ ေရွ႕မွာ လႊင့္ပစ္ဖုိ႔ ကလည္း မေကာင္းတာမုိ႔ လႊင့္ပစ္ရမယ့္ ေနရာကုိ ေရြးခ်ယ္ရင္း ဒီအတုိင္း လက္ထဲမွာ ပါလာခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ လမ္းေဘးက အလွဴခံ တစ္ေယာက္က (သူေတာင္းစားဟု မသုံးပါ) သူမ လက္ထဲက အေအးထုပ္ကုိ ျမတ္ျမတ္ႏုိးႏုိးနဲ႔ ၾကည့္ေနလုိ႔ သူမက ၀မ္းသာ ၾကည္ႏူးစြာနဲ႔ (အမႈုိက္ပုံးထဲ ထည့္မယ့္ အထုပ္ကုိ) ငါ့လက္ကလြတ္ ၿပီးေရာ သေဘာမ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ ၾကည္ၾကည္ႏူးႏူး ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာနဲ႔ ေပးလွဴခဲ့ၿပီး။ သူမ လွဴခဲ႔တဲ့ အလွဴကုိ ဧရာမ အလွဴႀကီး တစ္ခုအလား သေဘာထားကုိ သူတပါး (မိမိ)အား သာဓုေခၚေစ၊ ၀မ္းေျမာက္ေစ ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီ အမ်ိဳးသမီး ခ်မ္းသာ ပါတယ္။ ပစၥည္း ဥစၥာေရာ ကုသုိလ္ ေရာေပါ့။ တန္ဖိုး ထားတတ္ပုံကုိ ေျပာတာပဲ။ တန္ဖုိး ထားတာနဲ႔ အမွ် ကုသုိလ္ေတြ ပုိၿပီး ေပါမ်ား တတ္ပုံကုိ ေျပာတာပါ။ တန္ဖုိး ထားတာနဲ႔ အမွ် တန္ဖုိး ရွိေတာ့ တာပါပဲ။

ပန္းကုိပုံျပဳ- ကုသုိလ္လုပ္တဲ့ အခါမွာ ပန္းေတြကုိ ဥပမာထားၿပီး ကုသုိလ္ လုပ္ရမယ္လုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာေတာ္ မူခဲ့ပါတယ္။ ဥပမာ အားျဖင့္ စပါယ္ပန္းတုိ႔၊ ခေရပန္း တုိ႔ကုိ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ား ျမင္ဖူးၾက ပါလိမ့္မယ္။ အဲဒီ ပန္းေလးေတြဟာ တစ္ပြင့္တည္း ရွိေနရင္ တန္ဖုိး မဲ့ေနတတ္ ၾကေပမယ့္ သီႀကိဳးနဲ႔ သီကုံးလုိက္တဲ့ အခ်ိန္ မွာေတာ့ အရမ္းတန္ဖုိး ျမင့္တက္ သြားပါၿပီ၊ အရာရာဟာ အျမင္တင့္ အဆင္တင့္ အသြင္တင့္ သြားပါၿပီ။ ပုိက္ဆံဟာ တစ္က်ပ္ထဲဆုိ တန္ဖုိး သိပ္မရွိ တတ္ေပမယ့္ ရာတုိ႔ ေထာင္တုိ႔ ေသာင္းတုိ႔ သိန္းတုိ႔ဆုိရင္ လုိခ်င္တာ ေတြကုိ ၀ယ္လုိ႔ ရပါၿပီ။ အဲဒီလုိပါပဲ ကုသုိလ္ဟာ နည္းေန ေသးရင္ မသိသာ ေသးေပမယ့္ ကုသုိလ္ေတြ မ်ားလာတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ လူ႔ဘ၀၊ နတ္ဘ၀၊ အဆင့္ျမင့္ ဘ၀ေတြကုိ ၀ယ္လုိ႔ ရပါၿပီ။ နိဗၺာန္ကုိ ၀ယ္ဖုိ႔ အေထာက္အပံ့ ေပးႏုိင္ပါၿပီ။ ဆုိလုိတာက ပန္းပြင့္ေတြကုိ ဥပမာထားၿပီး ကုသုိလ္ လုပ္တဲ့အခါ ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ နည္းသည္ျဖစ္ေစ၊ မ်ားသည္ျဖစ္ေစ၊ လုပ္ႏုိင္ သေလာက္ လုပ္သြားၾကဖုိ႔ပါ။

ကုသုိလ္စု- တစ္စကၠန္႔ဟာ တန္ဖုိး မရွိတတ္ ေပမယ့္ စကၠန္ေပါင္း မ်ားစြာ ရွိလာရင္၊ တစ္မိနစ္ကုိ သတိ မထားတတ္ၾက ေပမယ့္ မိနစ္ေပါင္း မ်ားစြာ ရွိလာရင္၊ တစ္ေန႔ တစ္ေလဟာ မသိသာ ေပမယ့္ ေန႔ေပါင္း မ်ားစြာ ၾကာလာရင္ သိပ္ကုိ ထူးထူးျခားျခား ျဖစ္တတ္ ရွိလာတတ္ ပါတယ္။ ကုသိုလ္လုပ္တဲ့ အခါမွာလည္း ဒီအတုိင္း ပါပဲ တစ္စကၠန္႔ေလာက္ လုပ္လုိက္တဲ့ ကုသုိလ္၊ တစ္မိနစ္၊ တစ္နာရီ၊ တစ္ရက္ေလာက္ လုပ္လုိက္တဲ့ ကုသုိလ္ ေတြဟာ မသိသာ ေပမယ့္ စကၠန္႔ေတြ၊ မိနစ္ေတြ၊ နာရီေတြ၊ ေန႔ေတြ ထပ္လာ ဆက္လာရင္၊ ကုသုိလ္ေတြ စုႏုိင္လာတာနဲ႔ တၿပိဳင္နက္ အဲဒီ ကုသုိလ္ရဲ႕ အက်ိဳးတရား ေတြကုိ လုိသလုိ အသုံးခ်လုိ႔ ရႏုိင္ေတာ့ တာပါပဲ။

တစ္ခုခုေတာ့- ကုသုိလ္ လုပ္တယ္ ဆုိတာ ပုိက္ဆံရွိမွ လုပ္လုိ႔ ရတာ မဟုတ္ပါဘူး။ မရွိလည္း လုပ္လုိ႔ ရတာပါပဲ။ နံနက္ ညေန ဘုရားရွိခုိး တာတုိ႔၊ ဘုရား ဂုဏ္ေတာ္၊ တရား ဂုဏ္ေတာ္၊ သံဃာ ဂုဏ္ေတာ္ ပြားမ်ားတာတုိ႔၊ ရြတ္ဆုိ တာတုိ႔၊ ေမတၱာ ပုိ႔တာတုိ႔၊ သူမ်ား အက်ိဳး စီးပြားကုိ လုိလား တာတုိ႔၊ သူမ်ား အဆင္ ေျပေနတာ ေတြ႔ရင္ ၀မ္းေျမာက္ ၀မ္းသာ ရွိတာတုိ႔၊ သူမ်ား မေကာင္း မေျပာတာတုိ႔၊ ကူညီႏုိင္တာ ေတြ႔ရင္ ကာယအား၊ ဥာဏအားျဖင့္ ကူညီတာတုိ႔ စတာေတြဟာ ပုိက္ဆံ မကုန္ဘဲ ရတတ္တဲ့ ကုသုိလ္ေတြပါ။ ပိုက္ဆံ မကုန္တဲ့ တန္ဖုိး အႀကီးဆုံး ကုသုိလ္ ကေတာ့ ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္း မိမိ ရွဴေန ထုတ္ေနတဲ့ ၀င္ေလ၊ ထြက္ေလကုိ သတိထား ေစာင္းၾကည့္ ေနရင္၊ ဒါမွမဟုတ္ မိမိလုပ္ေနတဲ အရာေတြကုိ မ်က္ေျခ မျပတ္ သတိနဲ႔ ေစာင့္ၾကည့္ေန၊ မိမိရဲ႕ ခႏၶာကုိယ္ရဲ႕ ျဖစ္စဥ္၊ မိမိစိတ္ရဲ႕ ေျပာင္းလဲ တတ္တဲ့ ျဖစ္စဥ္ေတြကုိ ေစာင့္ၾကည့္ ေနႏုိင္မယ္ ဆုိရင္ တန္ဖုိး ျဖတ္လုိ႔ မရႏုိင္တဲ့ ကုသုိလ္ေတြ ပါပဲ။ တစ္ခုခု ကိုေတာ့ မ်က္ေျခ မပ်က္ သတိနဲ႔ မွတ္ေနဖုိ႔ပါပဲ။

လုပ္ရမွ- အလုပ္ကေတာ့ ေန႔စဥ္ လုပ္ေနရ တာပါပဲ။ ဆင္းရဲ သူလည္း ဆင္းရဲတဲ့ အေလ်ာက္၊ ခ်မ္းသာ သူလည္း ခ်မ္းသာတဲ့ အေလ်ာက္ လုပ္ေနၾကရ တာပါပဲ။ အလုပ္ မလုပ္တဲ့ သူရယ္ လုိ႔ေတာ့ တစ္ဦးမွ ရွိမယ္ မထင္ပါဘူ၊ တန္ဖုိးရွိတဲ့ အလုပ္၊ တန္ဖုိးမဲ့တဲ့ အလုပ္ ဒါေတြပဲ ကြာျခား သြားၾက လိမ့္မယ္လုိ႔ ထင္ပါတယ္။ အလုပ္ လုပ္ေနၾက ေပမယ့္ ကုသုိလ္ ပညာ၊ ဥစၥာ ရွာမႈ၊ တစ္ခုခု၊ မရသူမွာ အရႈံးသာ ဆုံးမ စကားေတြ ရွိပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဘ၀အတြက္ အဓိပၸါယ္ ရွိဖုိ႔ ဘ၀မရႈံးဖို႔ ကေတာ့ ေန႔စဥ္ေန႔စဥ္ ကုသုိလ္ လုပ္ရမွ ျဖစ္မယ္။

အိပ္ခါနီး နဖူးေပၚ လက္တင္ စဥ္းစား ၾကည့္လုိက္ ဒီေန႔ ငါ ဘာကုသုိလ္ေတြ လုပ္ၿပီးၿပီလဲ။ တကယ္လုိ႔ ဘာမွ မလုပ္ရ ေသးရင္၊ မလုပ္ျဖစ္ ခဲ့ရင္ အရႈံးေတာ့ မခံပါနဲ႔၊ ႏွာသီးဖ်ားက ၀င္ေလ ထြက္ေလကုိ သတိထားလုိ႔ ျဖစ္ေစ၊ ၀မ္းဗုိက္ေပၚ လက္တင္ၿပီး ေဖာင္းတာ ပိန္တာကုိ သတိထားလုိ႔ ျဖစ္ေစ၊ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ မိဘ၊ ဆရာသမား တုိ႔ရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ ေတြကုိ ပြားလုိ႔ပဲ ျဖစ္ေစ၊ ေမတၱာ ပြားလုိ႔ပဲ ျဖစ္ေစ တစ္ေန႔တာ အတြက္ ဘ၀ မရႈံးေအာင္ လုပ္ဖုိ႔ေတာ့ လုိအပ္ေပ လိမ့္မယ္။ ဆုိလုိရင္း ကေတာ့ ေန႔စဥ္ ေန႔စဥ္ လုပ္ႏုိင္ သေလာက္ ကုသုိလ္ ေတြကုိ တစ္ခုၿပီး တစ္ခု လုပ္ေဆာင္ ေနမယ္ ဆုိရင္ ေန႔ေပါင္း မ်ားစြာ ၾကာျမင့္လာေသာ အခါ…


အခ်ဳပ္။ ပါဠိျမန္မာ၊ အနက္ရွာ၊ လိပ္မွာ မူရင္းက။
ေရွးအတိတ္ကံ၊ ေသမည္မွန္၊ ေလးတန္ေသမ်ိဳးျပ။
ကုသုိလ္ေရြးခ်ယ္၊ လုပ္ၾကကြယ္၊ သုံးသြယ္ တန္ဖုိးလွ။
ပန္းကုိ ပုံျပဳ ကုသုိလ္စု၊ တစ္ခုခုေတာ့ လုပ္ရမွ။

မွတ္ခ်က္။ ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕ေန တပည့္ျဖစ္သူ မမ်ိဳးမ်ိဳးသူ (၁၆)ႏွစ္ျပည့္(၄-၃-၂၀၀၉) ေမြးေန႔၊ ထုိင္္းႏုိင္ငံ ဧကခ်ိဳင္(၇၆)ေန မသီတာျမင့္၏ ၂၄-ႏွစ္ျပည့္ (၁၃၊၄၊၂၀၀၉) ေမြးေန႔၊ ယင္းေမြးေန႔ရွင္ တုိ႔ႏွင့္တကြ ပရိသတ္ တုိ႔အား ေဟာၾကား ခဲ႔ေသာ တရားေတာ္ မ်ားကုိ ေမာင္ဖုိးသား၏ ၂၄-ျပည့္ ေမြးေန႔ အထိမ္းအမွတ္ အျဖစ္ အက်ဥ္းခ်ဳံး၍ ျပန္လည္ ေရးသား လုိက္ပါသည္။


ဦးပညာ (မန္းတကၠသုိလ္)
pyinyar08@gmail.com
မဟာခ်ဴလာေလာင္ကြန္းဘုရင့္တကၠသုိလ္
ဘန္ေကာက္ၿမိဳ႕၊ ထုိင္းနုိင္ငံ

++++++++++++++++++++++++++++++++++++

ရိုေသစြာ ဦးခိုက္လ်က္
ဖိုးသား

5/30/2009, SAT, 4:50:17 PM

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP