* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Monday, May 4, 2009

ေျဖာင့္ျဖဴးေနေသာ လမ္း

ညေနဆည္းဆာအခ်ိန္ ကၽြန္ေတာ္ေနေသာၿမိဳ႕ကေလးသည္ ရာသီဥတုမွ်တစြာျဖင့္ ပကတိေန၍ေကာင္းေသာ ခ်ိန္ခါမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ေရမိုးခ်ိဳး ထမင္းစားၿပီးတာနဲ႔ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း သူငယ္ခ်င္းသုခဆီ သြားခဲ႔လိုက္သည္။

“ သူငယ္ခ်င္းလာ ထိုင္ကြာ၊ တီးေသာက္ဦး “

“ တီးေသာက္ဦးဆိုမွ ငါက အညာသားဆိုေတာ့ ခ်ိဳခ်ိဳေလးမွ ႀကိဳက္တာေနာ္ “

“ေအး မင္းအႀကိဳက္ခ်ိဳခ်ိဳေလးပါကြာ။ ဒါေပမယ့္ အညာသားမလို႔ အခ်ိဳႀကိဳက္တာလား တဏွာခိုင္းလို႔ ႀကိဳက္တာလားကြ”

သူငယ္ခ်င္းသုခကအမွတ္တမဲ႔ေျပာလိုက္ေပမယ္လို႔ ရင္ထဲမွာ အေတြးမ်ားစြား ခ်က္ျခင္း၀င္လာမိတယ္။ ၀င္လာေသာ အေတြးမ်ားျဖင့္ သူငယ္ခ်င္းသုခကို ဖြင့္ဟမိခဲ႔ပါတယ္။ ငါတို႔ရဲ႕အလိုဆႏၵ တပ္မက္မႈေတြဟာ ဘယ္လိုအေျခအေနမ်ိဳးမွ တင္းတိမ္တယ္မရွိဘူး။ ဒီအရာေလးကို လိုခ်င္တယ္၊ ရေတာ့လည္း ထပ္လိုခ်င္ေသးတာပဲ။ ထပ္ရရင္ ထပ္လိုခ်င္ဦးမွာပဲ။ တဏွာက အေတာ္ေၾကာက္စရာေကာင္းတာပဲကြာ။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဘုရားရွင္ မိန္႔ေတာ္မူခဲ႔တယ္။

ဦေနာေလာေကာ အတိေတၱာတဏွာ ဒါေသာ - လူေတြဟာ အလိုျပည့္တယ္ဆိုတာ ဘယ္ေတာ့မွ မရွိဘူး။ အၿမဲ႐ုပ္ေလ်ာ့ေနတယ္။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုေတာ့ တဏွာရဲ႕ေက်းကၽြန္ေတြ ျဖစ္ေနလို႔တဲ႔။ လူေတြ လူေတြ ေသသာသြားၾက တယ္။ အလိုျပည့္ၿပီးမွ ေသတဲ႔လူလို႔မရွိပါဘူး။ တစ္သံသရာလံုးက ငါတို႔ကို ႏိုင္လာတဲ႔ တဏွာကို ျပန္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားေန သင့္တယ္။ ဒါေပမယ့္လည္း ပုထုဇဥ္ဆိုေတာ့ အလိုဆႏၵဆိုတာေတာ့ ရွိေနမွာပဲ။ ဒါကို အျပစ္တစ္ခုလို႔ သတ္မွတ္မရရင္ ေတာင္ ကိုယ္ရဲ႕အလိုဆႏၵက သူတစ္ပါးကို မထိခိုက္မိလို႔လိုတယ္။ အလိုဆႏၵဆိုေပမယ့္ ကိုယ့္ဘ၀တိုးတက္ဖို႔၊ ကိုယ့္ပတ္၀န္းက်င္တိုးတက္ဖို႔၊ ကုသိုလ္တရားေတြျဖစ္ဖို႔ဆိုတဲ႔ အလိုဆႏၵေတြေတြေတာ့ ရွိေနရမယ္။ ရွိလည္းရွိသင့္တယ္။ ဒီေနရာမွာ တဏွာနဲ႔ ဆႏၵကို ကြဲျပားစြာ သိဖို႔ေတာ့လိုတယ္။ တဏွာ၊ မာန၊ ဒိ႒ိဆိုတဲ႔တရားေတြဟာ သံသရာရွည္ေစတဲ႔ လည္ေစတဲ႔တရားေတြပဲ။ ဆရာေတာ္ဦးေကာသလႅရဲ႕ တရားသိမ္းလကၤာေလးကလည္း သိပ္မွတ္သား ဖို႔ေကာင္းတယ္။ အရွည္တြင္သံသရာ အခ်ည္ကေတာ့တဏွာ- သံသရာရွည္ေအာင္ ခ်ည္ေႏွာင္ထားတာက တဏွာဆိုတဲ႔ ႀကိဳးပဲ။ သံသရာကိုတိုေအာင္ျဖတ္၊ တဏွာကိုေသေအာင္သတ္ပါတဲ႔။ ဒီေလာဘတရားေတြကို တဏွာေတြေလ်ာ့နည္းေအာင္၊ ပါးေအာင္၊ ေသာေအာင္ကလည္း တဏွာကိေလာသာရဲ႕အျပစ္ကို သိေအာင္ႀကိဳးစားၾကရမွာ။ တဏွာက ဘယ္ေလာက္ ေတာင္ ဆိုးသလဲဆိုရင္-

“ ျပင္ပဥစၥာ၊ မဟုတ္စြာေသး

ကာယအဆင္း ကိုယ္အတြင္း၀ယ္

ေမြးညင္းဆံစု ႐ုပ္၀တၳဳ၌

တစ္ခုခုထပ္ စြဲကပ္စြန္းၿငိ

ေဇာ၀ီထိျဖင့္ စုတိပုဂၢိဳလ္

ထိုထိုပိုးေလာက္ စားေသာက္ျပန္ကာ

ျဖစ္တတ္စြာဟု က်မ္းလာမုခ ဤသို႔ျပ၏”

မဃေဒ၀လကၤာမွာ ဆိုထားတယ္။ အျပင္ပိုင္းျဖစ္တဲ႔ ရတနာေရႊေငြ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္း ေပါင္းေဖာ္သင္းပင္ဆိုတာကို အသာထား၊ မိမိ၏ ခႏၶာကိုယ္ကိုၾကည့္ၿပီး ငါ့အသားေလးက ၀င္းေနတာပဲ၊ သြားေလးေတြက လွလိုက္တာ ညီညာျဖဴေဖြးလို႔ စသျဖင့္ ကိုယ္ကိုယ္ကို ႏွစ္သက္ေသာသေဘာနဲ႔ စြဲလန္းၿပီးေသသြားလွ်င္ ဒီခႏၶာကိုယ္ကိုျပန္ၿပီး မွီတြယ္စားေသာက္ရေသာ ပိုးေလာက္လန္းဘ၀သို႔ေရာက္ရေလသည္။ အရွင္ဇ၀န(ေမတၱာရွင္) စာအုပ္မွာ အဲလိုဖတ္လိုက္ရတယ္။ ေတာ္ေတာ္ေလး ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္ေနာ္။ ေနာက္ၿပီးဆရာေတာ္ မိန္႔ေနၾကစကားကို အရမ္းသေဘာက်မိတယ္။ လိုခ်င္လွ်င္ ဆင္းရဲသည္ မလိုခ်င္လွ်င္ ခ်မ္းသာသည္ဆိုတာ။ လိုခ်င္တယ္ဆိုတာမွာ ဘယ္အရာကိုပဲလိုခ်င္လိုခ်င္ ေလာဘနဲ႔လိုခ်င္ရင္ သမုဒယသစၥာျဖစ္မယ္။ သမုဒယသစၥာရွိေနသမွ်လည္း ဒုကၡခ်ည္းပဲ။ ဒုကၡျဖစ္ရင္ ဆင္းရဲမယ္။ ဒုကၡသစၥာဆိုတာကလည္း သမုဒယကို အရင္းခံတယ္။ သမုဒယေၾကာင့္ ဒုကၡျဖစ္ရသည္လို႔ သိနားလည္သြားသည္ႏွင့္ သမုဒယမွန္သမွ်ကို ပယ္သတ္ရင္ ခ်မ္းသာသြားတာပါပဲ။ တဏွာကိုျဖစ္ေစတဲ႔ ကာမဂုဏ္အာ႐ံုေတြဆိုတာလည္း အသားမကပ္တဲ႔အ႐ိုးလိုပဲ။ ႏွစ္ရွည္ၾကာစြာ စြန္႔ပစ္ထားတဲ႔ ကၽြဲ႐ိုး၊ ႏြား႐ိုးေတြဟာ လဟာျပင္မွာစြန္႔ပစ္ထားတာျဖစ္ေတာ့ အသားလံုး၀မရွိေတာ့ဘူး။ အရသာဘယ္လိုမွ ေပးႏိုင္စြမ္းမရွိေတာ့ဘူး။ သို႔ေသာ္ ေခြးငတ္တစ္ေကာင္အတြက္ေတာ့ အဲဒီအ႐ိုးဟာ ေရႊအိုးႀကီး ေကာက္ရသလိုပဲ။ အဲဒီေခြးငတ္ဟာ အ႐ိုးကိုခ်ီၿပီး က်က်နန၀ပ္ၿပီးေတာ့ တအားခဲေတာ့တာပဲ။ အ႐ိုးမွာ အရသာမရွိေပမယ္လို႔ ေခြးငတ္ရဲ႕ခံတြင္းကထြက္လာတဲ႔ အာေရေတြဟာ အ႐ိုးကထြက္လာတဲ႔အရသာလို႔ သူထင္ေနေတာ့ တာပဲ။ အာေရနဲ႔ထိေတြ႔ၿပီးထြက္လာတဲ႔ ညီွေဟာက္တဲ႔အနံ႔ကလည္း ေခြးရဲ႕ရမၼက္ကို စြဲမက္ေစၿပီးေတာ့ ဒီအ႐ိုးခဲရတာကိုပဲ ေမာ္တျပံဳးျပံဳး ေပ်ာ္မဆံုးျဖစ္ေနေတာ့တာပဲ။ ကာမဂုဏ္တရားေတြဆိုတာလည္း ဒီအ႐ိုးလိုပဲ။ ကာမဂုဏ္ေတြရဲ႕အတြင္းမွာ ကိုယ္ထင္သလို သာယာဖြယ္ ဘာမွ်မရွိေတာ့ဘူး။ မိမိတို႔ ပုထုဇဥ္မ်ားဟာလည္း ကိေလသာအေရကို အေကာင္းထင္ၿပီး သာယာေနေတာ့ပဲ။ အဲဒါေၾကာင့္ ကာမဂုဏ္တရားေတြ အထပ္ထပ္ခံစားရင္ တဏွာေတြ တလိမ္႔လိမ္႔တိုးေနေတာ့တာပဲ။

ေအးဟုတ္တယ္သူငယ္ခ်င္း။ တဏွာနဲ႔ ဒိ႒ိဆိုတာကလည္း သမီးေယာက္ဖလိုမ်ိဳးပဲ။ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အမွီသဟဲျပဳေနၾကတာ။ အခုပဲၾကည့္ ငါက အညာသား၊ ခ်ိဳခ်ိဳေလးမွဆိုေတာ့ ငါဆိုတဲ႔ ဒိ႒ိနဲ႔ ခ်ိဳတာၾကိဳက္တဲ႔တဏွာက တစ္ခဏအတြင္းမွာ အတူပူးတြဲပါသြားတယ္။ အဲေတာ့ ဒိ႒ိကို အရင္ကင္းေအာင္လုပ္ၿပီး တဏွာကိုျပတ္ေအာင္ ျဖတ္မွ ေတာ္မယ္သူငယ္ခ်င္း။

သူတိုက္တဲ႔ တီးကို တစ္ခ်က္ေမာ့ရင္း၊ ရင္ထဲမွာေတာ့ အေမးတစ္ခုေပၚလာတာနဲ႔ မဆိုင္းမတြပင္ ေမးလိုက္မိပါတယ္။ ဒိ႒ိဆိုတာ ဘာေၾကာင့္ျဖစ္ရတာလဲ။

ဒိ႒ိဆိုတာမွာ သမၼာဒိ႒ိ(မွန္ကန္ေသာအျမင္)၊ မိစၧာဒိ႒ိ(မွားယြင္းေသာအျမင္)ဆိုၿပီးရွိတယ္။ ဒီေနရာမွာ ဒိ႒ိဆိုတာ မိစၧာဒိ႒ိကို ေျပာတာပဲ။ ဒိ႒ိျဖစ္ေၾကာင္းက ရွစ္မ်ိဳးရွိတယ္။

ခႏၶာ အ၀ိဇၨာ ဖေႆာစ၊ သညာ တေကၠာ အေယာနိေသာ။

ဒုမၼိေတၱာ ပရေတာ ေဃာေသာ၊ ဒိ႒ိ႒ာနာနိ အ႒ဓာ။

၁။ ခႏၶာ၏ သေဘာကို မသိျခင္းေၾကာင့္ ဒိ႒ိျဖစ္သည္။

၂။ အ၀ိဇၨာ(သိသင့္တာကိုမသိတာ၊ မသိသင့္တာကို သိတာ)ေၾကာင့္လည္း ဒိ႒ိျဖစ္သည္။

၃။ ဖႆ(ေတြဆံုမႈ)ေၾကာင့္လည္း ဒိ႒ိျဖစ္သည္။

၄။ သညာအမွတ္မွားလို႔လည္း ဒိ႒ိျဖစ္သည္။

၅။ ၀ိတက္(ႀကံစဥ္မႈ)ေၾကာင့္လည္း ဒိ႒ိျဖစ္သည္။

၆။ ႏွလံုးသြင္းမွားမႈေၾကာင့္လည္း ဒိ႒ိျဖစ္သည္။

၇။ မိတ္ေဆြမွားႏွင့္ ေပါင္းမိ၍လည္း ဒိ႒ိျဖစ္သည္။

၈။ မွားယြင္းေသာတရားကုိ နာရေသာေၾကာင့္လည္း ဒိ႒ိျဖစ္သည္။

သူေ႒းသမီး ပဋာစာရီ စိတ္ေဖာက္ျပန္ ႐ူးရေအာင္ ဖန္တီးခဲ႔တာ တစ္ျခားမဟုတ္ဘူး။ ဒိ႒ိ၀ိပလႅာသေၾကာင့္ပဲ။ ငါ့လင္၊ ငါ့သား၊ ငါ့အေဖ၊ ငါ့အေမ၊ ငါ့အစ္ကို အျဖစ္ အမွတ္မွားေလေသာေၾကာင့္ ငိုေတာင္မငိုႏိုင္ေတာ့ပဲ ရယ္ၿပီး အ၀တ္မပါ ဗလာတည္းနဲ႔ အထိန္းမဲ႔ စိတ္ေ၀ဒနာရွင္ႀကီးအျဖစ္ကို ေရာက္ရတာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ဘုရားရွင္က မိန္႔တယ္။ ၀ဇၨာနံ ဘိကၡေ၀ မိစၧာဒိ႒ိ ပရမာနိ - အျပစ္တကာ အျပစ္တို႔တြင္ မိစၧာဒိ႒ိ(မွားယြင္းေသာအျမင္)သည္ အပ်က္စီးဆံုးေသာ ေဘးအႏၱရာယ္ျဖစ္၏။ ဒီဒိ႒ိနဲ႔ တဏွာဆိုတဲ႔ သံသရာကို လည္ေစတဲ႔ ရွည္ေစတဲ႔တရားေတြကို အၿပီးသတ္ ေခ်မႈန္းႏိုင္ဆိုလို႔ တစ္ခုပဲရွိတယ္သူငယ္ခ်င္း။ ဒါကလည္း ထာ၀ရ ေျဖာင့္ျဖဴးေနေသာ လမ္းပဲ။ အဲဒါကေတာ့ မဂၢင္ရွစ္ပါးဆိုတဲ႔ လမ္းပဲ။ သစၥာတရားေတာ္၊ ၀ိပႆနာတရားေတာ္ေတြကို ေဟာၾကားလာခဲ႔ေသာ ဘုရားရွင္ေပါင္းကလည္း ဂဂၤါ၀ါဠဳသဲစုမက ေတာ့ဘူး။ တို႔တစ္ေတြ ခုခ်ိန္ထိ တဏွာရဲ႕ေက်းကၽြန္ေတြ ဒိ႒ိရဲ႕အေစအပါးေတြ မျဖစ္သင့္ေတာ့ဘူး။ လူဘ၀ရလာၿပီး ဗုဒၶရဲ႕သစၥာတရားေတာ္မ်ားကို သံဃာေတြအရွင္ျမတ္မ်ားရဲ႕ေက်းဇူးေတာ္ေၾကာင့္ နာၾကားခြင့္လည္းရေနၿပီ။ ေျပးထြက္ဖို႔ လမ္းကလည္း သာေနၿပီ။ ေျပးထြက္ဖို႔ လမ္းက သာေနလ်က္နဲ႔ ေျပးမထြက္ရင္ေတာ့ တို႔ေလာက္မိုက္တာ ရွိေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။

အျပစ္ဖံုးတာ အ၀ိဇၨာ၊ တဏွာညႊတ္ေစမႈ

ကံသခၤါရျပစ္ခ်မႈ၊ ရေလဘ၀တစ္ခု။ လို႔လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးကလည္း မိန္႔ၾကားခဲ႔တယ္။ ကိုယ္လုပ္ေနတဲ႔အလုပ္က အျပစ္လို႔ကလည္းမသိ၊ သိသင့္တဲ႔ ဗုဒၶအဆံုးအမေတြက်ေတာ့လည္းမသိဘဲ အ၀ိဇၨာေတြဖံုးလႊမ္းတယ္။ တဏွာကိေလသာ တရားေတြကိုလည္း ထန္းလွီးသလိုလဲ စဥ္ဆက္မျပတ္လွီးေနတယ္။ ဘယ္လိုလဲဆိုေတာ့ ထန္းလွီးသမားဟာ ထန္းရည္ရရွိဖို႔ ေနစဥ္ ပါးပါးခ်င္းလွီးလိုက္ ၾကပ္ကေလးစီးလိုက္နဲ႔ ဘ၀၀မ္းစာအတြက္ ႀကိဳးစားေနတယ္။ ပုထုဇဥ္လူသား ေတြဟာလည္း အဲလိုပဲကာမဂုဏ္တရားေတြကို ေနစဥ္နဲ႔အမွ်ခံစားၿပီး တဏွာေတြ အဆက္မျပတ္ျဖစ္ၿပီး အနမတဂၢသံသရာ တြင္းက်င္လည္ေနၾကရတယ္။ အဲလိုတဏွာေတြ ေနစဥ္တိုးေနေတာ့ ကာယကံမႈ၊ ၀စီကံမႈေတြေတြ ေန႔စဥ္ျပဳေနတယ္။ ေန႔စဥ္အမႈေတြ ျပဳေနေတာ့ တဏွာေတြ ထပ္ခါတလည္းလည္းတိုး၊ တိုးတာအျပစ္လို႔မသိေအာင္ အ၀ိဇၨာကဖံုး မဆံုးလွတဲ႔သံသရာမွာ ဘ၀အသေခ်ၤေတြရေနေတာ့တာပဲ။ တဏွာဆိုတဲ႔ ကိေလသာ၀ဋ္၊ ကံသခၤါရဆိုတဲ႔ ကမၼ၀ဋ္၊ ရလာတဲ႔ ဘ၀တစ္ခုဆိုတဲ႔ ၀ိပါက၀ဋ္ဆိုၿပီး ၀ဋ္သံုးပါးက်င္လည္ေနၾကရတယ္။ ကိေလသာ၀ဋ္၊ ကမၼ၀ဋ္ ဆိုတဲ႔ သမုဒယသစၥာ၊ ၀ိပါက၀ဋ္ဆိုတဲ႔ ဒုကၡသစၥာကေန လြတ္ကင္းေအာင္ ဇြတ္အတင္း ႐ုန္းထြက္ႏိုင္ၾကဖို႔ကလည္း မဂၢသစၥာဆိုေသာ မဂၢင္ရွစ္ပါး အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္ၾကံေလွ်ာက္လွမ္းရင္းမွသာလွ်င္ နိေရာဓသစၥာဆိုတဲ႔ မအိုရာ၊ မနာရာ၊ မေသရာျဖစ္တဲ႔၊ ကိေလသာအေပါင္းတို႔ ၿငိမ္းရာသိမ္းရာျဖစ္တဲ႔ အၿမိဳက္နိဗၺာန္ကို ရႏိုင္ေရာက္ႏိုင္မွာျဖစ္တယ္။

သူငယ္ခ်င္းႏွစ္ေယာက္ တီးကိုယ္စီေသာက္ရင္း ကၽြန္ေတာ္ရင္ထဲမွာေတာ့ အေတြးမ်ားစြာ႐ိုက္ခတ္ေနပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္၏ႏွလံုးသားထက္မွာလည္း ဒီလမ္းကေလးကို ေလွ်ာက္လွမ္းဖို႔ ဆႏၵေတြျဖစ္ေနလား ဆိုတာထက္ ေျဖာင့္ျဖဴးေနေသာ လမ္းကေလးကို ေလွ်ာက္လွမ္းဖို႔ ေျခလွမ္းမ်ားစြာကို ရင္ထဲမွာ ေမြးဖြားလိုက္ပါသည္။ တီးခြက္ကို အသာခ်ရင္း ေျခစံုကိုရပ္ သူငယ္ခ်င္းကိုႏႈတ္ဆက္ခဲ႔ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ႏွလံုးသားထက္မွ အေတြးမ်ားစြာသည္ ေျပာင္းလဲ သည္ျဖစ္ေစ၊ မေျပာင္းလဲသည္ျဖစ္ေစ၊ အသိတရားမ်ားစြာ တိုးလာသည္ျဖစ္ေစ၊ ေသခ်ာသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္ေလွ်ာက္လွမ္ းေသာ လမ္းကေလးမွာ ထာ၀ရ ေျဖာင့္ျဖဴးေနေသာ၊ မေဖာက္မျပန္မွန္ကန္ေနသာ သစၥာတရားပင္ ျဖစ္ပါသည္။



0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP