* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Saturday, April 25, 2009

*ဘုရားအထက္ ပစၥယံေပၚ မိန္းမေတြတက္ရင္ ငရဲၾကီးသလား...*


(burmeseclassic.com ရဲ႕ ဓမၼ အေမးအေျဖ က႑မွာ မိန္းကေလးေတြ ေရႊတိဂုံ ဘုရား အထက္ ပစၥယံေပၚ တက္ခြင့္ မရတဲ့ ကိစၥနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဗုဒၶဘာသာမွာ ဘာလို႔ခုလို အမ်ဳိးသမီး ေတြကို ခြဲျခား ဆက္ဆံရ သလဲ ဆိုတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ေမးထားတာကို ဆရာေတာ္ တစ္ပါးက ျပန္ေျဖ ထားတာကို ျပန္ေ၀ငွ ေပးလိုက္ပါတယ္။ တျခား အေမးအေျဖ ေတြကို ဖတ္ခ်င္ရင္ http://www.burmeseclassic.com/dammaQA.php မွာ တိုက္႐ိုက္ ဖတ္႐ႈ ႏိုင္ပါတယ္။)

မထူးေပမယ့္ ျခားနားျခင္း

(ဆရာေတာ္ ဦးေကလာသ- အလိုေတာ္ျပည့္ေက်ာင္း၊ ေအရီဇိုးနား)

ငလ်င္လႈပ္ရတဲ့ ဗုဒၶသကၤန္း

ငရဲႀကီးဖို႔ က်ားမ မခြဲျခားပါဘူး။ စိတ္ထားသာ အဓိကပါ။ ဘုရားေပၚကို တက္႐ုံနဲ႔ ငရဲႀကီးတယ္ ဆိုရင္ ေယာက္်ားေတြ တက္လည္း ငရဲႀကီးရ မွာေပါ့။ အထက္ ပစၥယံ ေပၚမွာ ရည္းစားနဲ႔ ခ်ိန္းေတြ႔ျပီး ဘုရားဖူးေတြ မ်က္စိ က်ိန္းေအာင္ လုပ္ရင္ေတာ့ ဘယ္သူမဆို ငရဲႀကီးမွာေပါ့။ အမ်ဳိးသမီး ေတြကို ရဟန္းျပဳခြင့္ ေပးတာ၊ ရဟန္း မိန္းမေတြ ကိုလည္း အဂၢသာ၀ိကာ အျမတ္ဆုံး ဧတဒဂ္ ေပးတာ၊ အမ်ဳိးသမီး ရဟႏၲာျဖစ္ရင္ အမ်ဳိးသား ရဟႏၲာနဲ႔ တန္းတူ ေလာကရဲ႕ ပူေဇာ္ အထူးကို ခံထိုက္တာ ေတြဟာ ဘာသာေရးမွာ မိန္းမ ေယာက္်ား မခြဲျခားလို႔ေပါ့။ ဗုဒၶ ေဒသနာအရ အယုတ္အျမတ္ ဆိုတာ ခႏၶာကိုယ္ ဖြဲ႔စည္းပုံ၊ အသားအေရာင္၊ ဇာတ္ဆိုတာ ေတြနဲ႔ မပတ္သက္ဘူး။ ျမတ္စြာ ဘုရားဟာ ေသၿပီး ပုပ္ေဆြး ေနၿပီျဖစ္တဲ့ ပုဏၰာ အမည္ရွိတဲ့ ကၽြန္မရဲ႕ အေလာင္းကို ပတ္ထားတဲ့ ပိတ္စကို ကိုယ္တိုင္ ခြာယူ၊ ျမစ္ထဲမွာ ကိုယ္တိုင္ ေလွ်ာ္ဖြပ္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ သကၤန္းခ်ဳပ္ဆိုး ၀တ္႐ုံေတာ္ မူပါတယ္။ ပိတ္စကို အေလာင္းေကာင္ ကိုယ္က ခြာစဥ္မွာ ေျမႀကီးက အံ့ခ်ီးျပဳတဲ့ အေနနဲ႔ ငလ်င္ေတာင္ လႈပ္သတဲ့။ ဒီသကၤန္းဟာ အမြန္ျမတ္ ဆုံးလည္း ျဖစ္ပါသတဲ့။

ပုဏၰာဟာ ကၽြန္လည္း ျဖစ္တယ္။ မိန္းမလည္း ဟုတ္တာပဲ။ ဗုဒၶက သက်မ်ဳိး၊ မင္းသား၊ တစ္ေလာက လုံးရဲ႕ အျမတ္ဆုံး ပုဂၢိဳလ္။ ဗုဒၶဟာ ပရမတၳ ၀ါဒီ (အရွိကို အရွိအတိုင္း ျမင္တဲ့ပုဂၢိဳလ္) စစ္စစ္ပါ။ ဒါကို သတိျပဳမိရင္ အမ်ဳိးသမီးေတြ ဘုရားျငမ္း ေပၚကို မတက္ရဆိုရင္ ဆီေလ်ာင္တဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ ရွိႏိုင္ေပမယ့္ “အမ်ဳိးသမီး ေရႊတိဂုံဘုရား အထက္ ပစၥယံ ေပၚကို မတက္ရ” ဆိုတာမ်ဳိး အတြက္ေတာ့ ခိုင္လုံတဲ့ အေၾကာင္းျပခ်က္ မရွိႏိုင္ပါဘူး။

ျခားနားခ်က္ေတာ့ရွိမယ္

ေယာက္်ား မိန္းမလို႔ ကြဲျပား ေနရတာ ကိုက ျခားနားတဲ့ သဘာ၀ေၾကာင့္ မဟုတ္လား။ ကမၻာေအးမွာ ေနတုန္းက ညေန လမ္းေလွ်ာက္ေတာ့ ခုနစ္ႏွစ္ ရွစ္ႏွစ္ အရြယ္ ေကာင္ေလးနဲ႔ ေကာင္မေလး (ေမာင္ႏွမ ျဖစ္ႏိုင္တယ္) ႏွစ္ေယာက္ ေဂါက္ကြင္း ဖက္ကေန ဘဲဥကန္ ဖက္ကို ေျပးလာတယ္။ ေကာင္ေလးက ခါးေလာက ္ျမင့္တဲ့ သံဆန္ကာ ၿခံစည္း႐ိုးကို ခုန္တက္ၿပီး ဒီဘက္ကို လြယ္လြယ္ေလး ခုန္ခ်ႏိုင္တယ္။ ေကာင္မေလး ကလည္း ေကာင္ေလးကို တုၿပီး အားက်မခံ ခုန္တက္တယ္။ ဒါေပမဲ့ သံတိုင္နဲ႔ ဂါ၀န္စြန္း ခ်ိတ္မိၿပီး ေမွာက္လ်က္ လဲက်တယ္။ ဂါ၀န္လည္း ၿပဲတယ္။

ပင္လယ္ေကြ႔ စစ္ပြဲတုန္းက အေမရိကန္ ေလတပ္က ဗုံးႀကဲ ေလထီးမယ္ေတြ ရန္သူ႔ လက္ထဲ ေရာက္သြားေတာ့ မိန္းမဟာ မိန္းမပဲ။ ေၾကာင္ထီးဟာ ၿပိဳင္ဖက္ အျခား ေၾကာင္ထီး ေတြနဲ႔ တိုက္ခိုက္တဲ့ အခါ သူေသ ကိုယ္ေသပဲ။ ဒါေပမဲ့ ခ်စ္သူေၾကာင္မ ကုတ္ဖဲ့တာ ကိုေတာ့ ဘာမွ မတုံ႔ျပန္ဘူး။ ဒီသဘာ၀ကို ျမင္ႏိုင္ရင္ ပရမတၳ တရားရဲ႕ အျခား တစ္ဖက္မွာ အဖိုနဲ႔အမ နက္နဲတဲ့ ျခားနားခ်က္ေတြ ရွိေနတာ ေသခ်ာတယ္။ အမ်ဳိးသား ေတြနဲ႔ ရင္ေဘာင္တန္း ျဖစ္ဖို႔ ဘယ္ေလာက္ပဲ အေရးဆိုေစ အားလုံး ထပ္တူေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ အမ်ဳိးသမီးေတ ြအားလုံး အမ်ဳိးသား ေတြရဲ႕ အက်င့္ စ႐ိုက္လို ျဖစ္ကုန္ၿပီ ဆိုရင္လည္း ေလာကႀကီးဟာ ကမၻာဦးေခတ္ကို ျပန္ေရာက္သြား ႏိုင္တယ္။ အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္ လမ္းေပၚမွာ ၀တ္လစ္စလစ္ အိပ္ေနလို႔ သင့္ေတာ္ႏိုင္ ပါ့မလား။ ေယာက္်ားက တစ္ၿပိဳင္နက္ မိန္းမႏွစ္ေယာက္ ယူတာ၊ မိန္းမက တစ္ၿပိဳင္နက္ ေယာက္်ား ႏွစ္ေယာက္ ယူတာ ဘယ္ဟာက အေျခအေန ပိုဆိုးမလဲ။

ဒီ ျခားနားခ်က္ ေတြကို ျမတ္ဗုဒၶ မသိက်ဳိးကၽြံ ျပဳေတာ္ မမူဘူး။ ျမတ္ဗုဒၶဟာ အဲဒီ ေလာက အထာနဲ႔ ကိုက္ညီမယ့္ ဘိကၡဳနီ (ရဟန္းမ) ေတြအတြက္ သီးျခား စည္းကမ္းေလးေတြ ပညတ္ပါတယ္။ ရဟန္းမေတြ ရဟန္း မျပဳခင္ အထူး လိုက္နာရမယ့္ စည္းကမ္း ၈ ခုထဲမွာ ရဟန္း မိန္းမေတြ သိကၡာ ဘယ္ႏွ၀ါရရ (၀ါဘယ္ေလာက္ ႀကီးႀကီး) ယေန႔ျပဳတဲ့ ရဟန္း ေပါက္စကို ရွိခိုးရမယ္ ဆိုတာပါတယ္။ ဒါလည္း အမ်ဳိးသမီး ေတြကို ႏွိမ္တဲ့ သေဘာမ်ဳိး မဟုတ္ႏိုင္ဘူး။ ဂုဏ္ရည္တူရင္ ေယာက္်ား ေတြထက္ ဘ၀င္ျမင့္ တတ္တဲ့ အမ်ဳိးသမီး သဘာ၀ (အထူးသျဖင့္ မိေထြးေတာ္ ေဂါတမီလို မာန္ၾကြတဲ့ သက်မ်ဳိး မိန္းမေတြ) ေၾကာင့္ မဂ္ဖိုလ္ကို တကယ္ရ ခ်င္တဲ့ အမ်ဳိးသမီး ေတြကို ဦးစြာ မာန္မာန ခ်ဳိးႏွိမ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ခဲ့တာ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ (သက်မင္းသား ေျခာက္ေယာက္ ရဟန္းျပဳစဥ္က) ဆံသလုလင္ ဥပါလိကို အရင္ ရဟန္းျပဳခိုင္းတာ ကလည္း ကိုယ့္ရဲ႕ အမ်ဳိးမာန္ ပညာမာန္ ရာဇမာန္ ေတြကို ခ်ဳိးႏွိမ္ဖို႔ ရည္ရြယ္ခဲ့ တာပဲ။

ျခားနားတဲ့ယဥ္ေက်းမႈေတြ

သီရိလကၤာ ဘုန္းႀကီးနဲ႔ အတူ သီရိလကၤာ အိမ္ကို ဆြမ္းစား လိုက္သြား ဖူးတယ္။ ဆြမ္းစား ၿပီးလို႔ ပရိတ္ရြတ္မယ္ လုပ္ေတာ့ အိမ္ရွင္ မိန္းကေလးက ဇတ္ကနဲဆို ဘုန္းႀကီးေတြဖက္ ေျခဆင္းၿပီး ထိုင္ခ် လိုက္တယ္။ ၀တ္ထားတဲ့ ဂါ၀န္က ဒူးေခါင္း ဖုံး႐ုံေလး။ လက္အုပ္ေတာ့ ခ်ီထားပါတယ္။ ဒါ သူတို႔ ယဥ္ေက်းမႈပဲ။ ျမန္မာ မိန္းကေလး ဘုန္းႀကီးေရွ႕ ဒါမ်ဳိးလုပ္ရင္ ႐ိုင္းတယ္ ဆိုမွာေပါ့။

လူနာရွင္ဟာ ေဆးကို လက္ခလယ္နဲ႔ ေဖ်ာ္ရင္ လူနာလပ္ကီး ေဆးထိမယ္ ဆိုတဲ့ သေဘာလို႔ ျမန္မာ ဗိေႏၶာ ဆရာေတြက ယူဆတယ္။ အေမရိက မွာေတာ့ လူတစ္ေယာက္ကို က်န္လက္ေခ်ာင္း ေတြကို စုေကြးၿပီး လက္ခလယ္ တစ္ေခ်ာင္းတည္းကို ေထာင္ျပရင္ ျပတဲ့လူ ေသနတ္ နဲ႔ေတာင္ ပစ္သတ္ ခံရႏိုင္တယ္။ အဲဒီလို လုပ္ျပတာဟာ ေယာက္်ား အဂၤါပုံကို လုပ္ျပသလို မ်ဳိးတဲ့။

ဖိနစ္စ္ၿမိဳ႕ ႐ုကၡေဗဒ ဥယ်ာဥ္ကို သြားတုန္းက ဗုဒၶဘာသာ ကိုရီးယား အဘိုးႀကီး တစ္ေယာက္နဲ႔ ေတြ႔တယ္။ ဘာသာေရး ေတာ္ေတာ္ ကိုင္း႐ႈိင္းပုံပဲ။ သူက ဘုန္းႀကီးကို သစ္ပင္ေတြကို ေျခေထာက္နဲ႔ ထုိးျပတယ္။ စပ္ဖ်င္းဖ်င္းေတာ့ ခံစားမိရဲ႕။ ျမန္မာ ႐ႈေထာင့္နဲ႔ ၾကည့္ရင္ အဲဒီလူ ငရဲႀကီးမွာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ထား ကိုပဲ ဘုန္းႀကီး ၫႊန္းတာေပါ့။ အဲဒီလို ျခားနားတဲ့ ေရွး႐ိုး ယုံၾကည္ စြဲလမ္းမႈ ေတြကို အေျချပဳတဲ့ က်ားမ ခြဲျခားမႈေတြ ရွိရာကေန ဘာသာတရားနဲ႔ ေရာေထြးသြားၿပီး ဘုရားေပၚ မိန္းမ မတက္ရ ဆိုတာမ်ဳိးေတြ ျဖစ္လာပုံ ရတယ္။

အယူအဆေျပာင္းလဲျခင္း

၀ိနည္း မသင္ဖူးတဲ့ ေတာထြက္ ကိုယ္ေတာ္ တစ္ပါးနဲ႔ အတူ ေနဖူးပါတယ္။ ဆြမ္းစား ေနတုန္း အကပ္ခံ ၿပီးသား ဆြမ္းဟင္းခြက္ကို လူေတြ မမီေအာင္လို႔ ဘုန္းႀကီးနားကို တိုးေပးရင္ ငယ္ပါကို သံစူး သေလာက္ စိတ္ဆိုးတာပဲ။ သူက ဆရာႀကီး ဆိုေတာ့လည္း ၾကည့္ေနရ တာေပါ့။ ပတ္သက္သူ ဒကာ ဒကာမေတြလည္း ကပ္ၿပီးသားကို မကိုင္ေကာင္း ဘူးလို႔ပဲ နားလည္ ေနၾကၿပီ။ ၾကာရင္ အဲဒီ ၀ိနည္း မဟုတ္တဲ့ ၀ိနည္းဟာ ၀ိနည္း အစစ္လ ိုျဖစ္သြားႏိုင္တယ္။ (“စြန္႔ခ်ေပးလု ပစၥဳ လိင္ျပန္ ဤေျခာက္တန္ ကပ္ခံပ်က္ေၾကာင္းတည္း”တဲ့။ ေတာ္ၿပီ လို႔စြန္႔လိုက္ရင္၊ လူထြက္ရင္၊ စားေနဆဲ လူသာမေဏကို ေပးလိုက္ရင္၊ အလုခံရရင္၊ ဘုန္းႀကီးေသရင္၊ ဘိကၡဳကေန ဘိကၡဳနီ ေျပာင္းသြားရင္ ဒီ၆-မ်ဳိး ေၾကာင့္ပဲ အကပ္ ပ်က္တာပါ။)

ယိုးဒယားမွာ အမ်ဳိးသမီး လက္ထဲက အလွဴ ပစၥည္းကို ဘုန္းႀကီးက လက္နဲ႔ထိၿပီး အလႉမခံဘူး။ သကၤန္းေရာင္ ပိတ္စ ရွည္ေလးနဲ႔ ထိၿပီး ခံယူရတယ္။ ဒါေပမဲ့ ၀ိနည္း အမွန္မွာ အဲလို လုပ္စရာ မလိုဘူး။ ဒါလည္း ခုနက ေတာထြက္လို ဟန္လုပ္ၿပီး ၀ိနည္းကို ေလးစားျပ ရာကေန ေျပာင္းလဲ သြားတဲ့ အယူအဆ ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ (ဆက္ကပ္သူဟာ မိန္းမျဖစ္ေစ ေယာက်္ားျဖစ္ေစ ဘုန္းႀကီး အေနနဲ႔ ခႏၶာကိုယ္နဲ႔ ဒါမွမဟုတ္ ကိုယ္နဲ႔ ထိစပ္ေနတဲ့ ပစၥည္းဆို ခံယူ ေကာင္းပါတယ္။)

တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္။ ေလးစား လြန္းလို႔ ဆရာေတာ္ ႀကီးေတြ ဘုဥ္းေပး ေနတုန္း ဆြမ္းခြက္ကို ဟိုကိုင္ ဒီေရႊ႕ မလုပ္ဘူး၊ ဘုန္းႀကီးကို ၾကည္ညိဳလြန္းလို႔ ဒကာမ ေတြက ဘုန္းႀကီး လက္ထဲကို အလႉပစၥည္းကို မထည့္ ဘူးဆိုရင္ေတာ့ ကိုယ့္သေဘာပဲ။ ၀ိနည္းနဲ႔ေတာ့ မဆိုင္ဘူး။ ရတနာ သုံးပါးကို အထြတ္အျမတ္ ထားလြန္း ရာကေန တည္ရွိၿပီး ႐ိုးရာ ယုံၾကည္မႈ ေတြနဲ႔ေရာၿပီး ဒီအထြတ္အျမတ္ ေနရာေတြကို မိန္းမ မတက္ရ မ၀င္ရ ဆိုတဲ့အထိ ယုံၾကည္မႈ ေျပာင္းလဲသြား ခဲ့တာလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။

အ၀ိေရာဓိ (မဆန္႔က်င္တဲ့)အျမင္

ဗုဒၶ၀ါဒ ႐ႈေထာင့္အရ ေယာက္်ား တက္ခြင့္ရတဲ့ ဘုရားေပၚကို မိန္းမတက္လို႔ ငရဲ မႀကီးဘူးလို႔ မွတ္ဖို႔ပါ။ မိန္းမ မတက္ရ ကန္႔သတ္ခ်က္ဟာ ႐ိုးရာစြဲကို အေျခခံႏိုင္သလို ရတနာသုံးပါးကို ေလးစားလြန္း ရာကေန ေျပာင္းလဲ သြားတဲ့ အယူအဆလည္း ျဖစ္ႏိုင္တယ္။ ေစတီ ဘုရားစတဲ့ ေနရာအခ်ဳိ႕မွာ မိန္းမ မတက္ရ၊ မိန္းမမ၀င္ရ ဆိုတာဟာ ရွိၿပီးသား ယုံၾကည္ စြဲလမ္းမႈ အေျခခံနဲ႔ ရာစုႏွစ္ေတြ ခ်ီၿပီး ၾကာေနၿပီ ျဖစ္တဲ့ တားျမစ္ခ်က္ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ မိန္းမေတြ တက္လို႔ ၀င္လို႔ မေရွးမေႏွာင္းမွာ တိုက္ဆိုင္မႈ ဆိုးက်ဳိး တစ္ခုခု ျဖစ္ရင္ ဒါေၾကာင့္ပဲလို႔ ယိုးမယ္ဖြဲ႔ ၾကမွာပဲ။ ဒါေၾကာင့္ မိန္းမေတြ တက္ခြင့္ျပဳဖို႔ အေရးဆိုမယ္ ဆိုရင္ေတာင္ လူေတြ နားလည္ လက္ခံေအာင္ က်ယ္က်ယ္ ျပန္႔ျပန္႔ ပညာေပးရ ပါလိမ့္ဦးမယ္။

က်ားမ မခြဲပါဘူးဆိုတဲ့ အေမရိက မွာေတာင္ အမ်ဳိးသမီး သမၼတျဖစ္ဖို႔ မလြယ္ေသးဘူး။ အေမရိကန္ ျပည္တြင္း ေလယာဥ္ ေတြကို ဘုန္းႀကီးတို႔ စီးရင္ မ်ားေသာ အားျဖင့္ အထူးစစ္ခန္းကို သြားရတယ္။ ျခားနားတဲ့ ယဥ္ေက်းမႈေၾကာင့္ အျမင္မတူလို႔ ေယာက္်ား ျဖစ္လ်က္နဲ႔ အဲဒီလို ခြဲျခား ဆက္ဆံခံရ ေသးတာပဲ။ အခ်ိန္ကို ေစာင့္ပါဦး။ လူငယ္ မ်ဳိးဆက္သစ္ေတြ ေဂါပက လူႀကီး ျဖစ္လာခ်ိန္မွာ ေရႊတိဂုံဘုရား အထက္ ပစၥယံမွာ အမ်ဳိးသမီးေတြ ပုတီးစိပ္ခြင့္ ရေကာင္း ရပါလိမ့္မယ္။

*********************************

ေလးစားစြာျဖင့္
ဖိုးသား

24.04.2009, FRI:, 06:13:51 PM

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP