* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Saturday, April 25, 2009

*အံ့ခ်ီးဖြယ္ပါလား ေမာင္ထြန္းေမာင္*

ဦးဖိုးက်ား ေရးသားတဲ့ ဘုရားဖူး သြားျခင္းဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာ ေလးကို ေဖာ္ျပေပးျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အေရးအသား အေတြး အေခၚေတြ အရမ္း ေကာင္းတဲ့ အတြက္ ဦးဖိုးက်ား၏ မူရင္းစာသားကိုပဲ ေဖာ္ျပေပး လိုက္ပါတယ္။ ေဖာ္ျပေပးတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ကေတာ့ ေမာင္ထြန္းေမာင္လို စိတ္ဓါတ္မ်ိဳးနဲ႔ လူေတြမ်ားမ်ား ေပၚေပါက္ လာဖို႔နဲ႔ ဘုရား ဖူးတတ္ဖို႔ ပါပဲ။ အားက်မိပါရဲ႕ ေမာင္ထြန္းေမာင္ရယ္…

ဘုရားဖူးသြားျခင္း

ကၽြႏု္ပ္သည္ ေကာလိပ္ေက်ာင္း ဘီေအ ေအာက္တန္း၌ ရွိစဥ္က ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ အတန္းတူ၊ အတန္ ခင္မင္ေသာ မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ ရွိဖူး၏၊ ၄င္းကား ေမာင္ထြန္းေမာင္ ျဖစ္၏။

ထြန္းေမာင္မွာ အလြန္ ေအးေဆးစြာ ေနေလ့ရွိ၏၊ စကားနည္း၏၊ မဟုတ္မမွန္ မဟားတရား မေျပာတတ္၊ ဣေျႏၵၾကီး၏၊ စကား နည္းသူတို႔၏ စကားသည္ ေလးနက္ တတ္သည္ ျဖစ္ရာ ထြန္းေမာင္ စကားေျပာလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ေက်ာင္းသားမ်ား ဂ႐ုျပဳ၍ နားေထာင္ေလ့ ရွိ၏၊ ဝါၾကြား ေျပာတတ္ သူသည္ ထြန္းေမာင္ ေရွ႕တြင္ စကားေျပာခဲ၏၊ အေၾကာင္းကား ထြန္းေမာင္က တစ္ခ်က္ တစ္ခ်က္ ဝင္ေထာက္ လိုက္လွ်င္ ထိုၾကြားဝါျခင္း ခ်က္ခ်င္း ေပၚတတ္၏၊ အေပါင္း အေဖၚႏွင့္ အခ်ိန္ျဖဳန္း မေနတတ္၊ တစ္ေယာက္တည္း ေတြးေတာ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း၊ စာဖတ္၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ေနတတ္၏၊ သို႔ရာတြင္ အလြန္ရိုးသား ေျဖာင့္မတ္သူ ျဖစ္ေလရကား၊ ေက်ာင္းသား မ်ားက ဝိုင္း၍ ရိုေသ ခင္မင္ၾက၏၊ ကၽြႏု္ပ္ႏွင့္ကား အျခား သူတို႔ထက္ ပို၍ ခင္မင္ၾက၏။

ထိုႏွစ္ အဂၤလိပ္ ဒီဇင္ဘာလ (နတ္ေတာ္- ျပာသို)၌ ေက်ာင္း ၁၂-ရက္မွ် ပိတ္၏၊ ထိုအခ်ိန္ အခါ၌ ေက်ာင္းသားမ်ား က်ိဳက္ထီး႐ိုး ဘုရားသို႔ အစုအစု ျပဳ၍ သြားေလ့ ရွိၾကရာ ကၽြႏု္ပ္လည္း သြားလိုသည္ႏွင့္ ထြန္းေမာင္၏ အခန္းသို႔ လာခဲ့၍-

“ေဟ့ထြန္းေမာင္၊ က်ိဳက္ထီး႐ိုး ဘုရားကို သြားရ ေအာင္ကြာ၊ ဒို႔ ၁၂-ရက္ေတာင္ ရက္အား ရ တယ္”

“ဘုရားဖူး သြားတာ က်ိဳက္ထီး႐ိုးေတာင္ သြားရ မလားကြဲ႔၊ ေရႊတိဂံု ဘုရားကို သြားပါ ေတာ့လား၊ အတူတူေပါ့”

“မတူဘူး ဆရာ၊ က်ိဳက္ထီး႐ိုးက ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္တိုင္ ဒို႔ျမန္မာ ျပည္ကို ၾကြလာျပီး ရေသ့ၾကီး တစ္ပါးကို ဆံေတာ္ ေပးသတဲ့၊ အဲဒီဆံေတာ္ အစစ္ကို ဌာပနာျပီး တည္တာ ေမာင္ရဲ့ နားလည္ ရဲ့လား”

“ထိုအခါ အလြန္ ျပံဳးခဲေေသာ ထြန္းေမာင္သည္ ျပံဳး၍ “ဘုရား ဒီကို ၾကြလာတယ္လို႔ မင္းကို ဘယ္သူ ေျပာလဲ”

“မင္းလဲ အေတာ္ ဂြက်တဲ့ အေကာင္ပဲ၊ ဘယ္သူ ေျပာရမလဲကြဲ႔၊ သမိုင္းထဲမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ ကိုေရးထားတယ္ သိရဲ့လား”

“အဲဒီသမိုင္းက ဘယ္သူက ဘယ္တုန္းက ေရးခဲ့သလဲ”

“ဘယ္သူ ေရးတယ္လို႔ေတာ့ မင္းကို ေသေသခ်ာခ်ာ သံေတာ္ဦး မတင္ႏိုင္ဘူး၊ ေရွးပညာရွိေတြ လူၾကီးေတြ ေရးခဲ့တာေပါ့ကြဲ႔” (ခပ္က်ယ္က်ယ္ ေျပာသည္)

“ဟာ ဟာ မင္းမွတ္မိ ေသးရဲ့လား၊ မင္းနဲ႔ ငါနဲ႔ ျပည္ျမိဳ႕ကို သြားလည္ၾက တုန္းက ဘုန္းၾကီး တစ္ပါးက ဒတၱေပါင ္မင္းၾကီးရဲ့ ယတ္လဲေတာ္ အစစ္ကို ျပာခ် သစ္ေဆးသ႐ိုး ကိုင္ျပီး လုပ္ထားတယ္ ဆိုတဲ့ ကမၼဝါစာကို ထုတ္ျပေတာ့ မင္းက ကို္ယ္ေတာ္ ဘယ့္ႏွယ္ သိသလဲ… ဘာလဲ… ညာလဲနဲ႔ စစ္စစ္ ေပါက္ေပါက္ ေမးေတာ့ ဘုန္းၾကီးက စိတ္ဆိုးျပီး မင္းကို ေမာင္းခ်တာ မွတ္မိ ေသးရဲ့လား၊ အခုလည္း မင္းကငါ့ကို ေငါက္ျပန္ျပီလား၊ မင္းက ရာဇဝင္ ဆရာမို႔ ေသေသခ်ာခ်ာ သိမလားလို႔ ေမးတာပါဗ်ာ၊ မၾကိဳက္ရင္လည္း မေမးပါဘူး”

“ေဟ့အေကာင္၊ ေတာ္ပါကြယ္၊ မင္းဟာ တစ္ခါတစ္ခါ အင္မတန္ လွ်ာရွည္တယ္၊ မင္းလိုက္ ခ်င္လဲလိုက္၊ မလိုက္ရင္လည္း ငါတစ္ေယာက္ထဲ ေတာ္သလို ၾကည့္သြားမွာပဲ” (ခပ္ဆတ္ဆတ္ ေျပာသည္)

“ဟင္ ဘုရား တရား ၾကည္ညိဳတဲ့ သူကလည္း စိတ္တို လိုက္တာ၊ ကိုင္းကြယ္ ငါကပဲ ေလွ်ာ့ပါ့မယ္၊ ငါလိုက္ပါမယ္”

ထိုအခါမွ ကၽြႏု္ပ္က ျပံဳး၍ “အဲဒီလို မွေပါ့ကြယ္၊ ငါ့မွာေငြ ၅၀-က်ပ္ ေလာက္ေတာ့ စုထားတယ္၊ မင္းမွာေကာ”

“ငါ့မွာလည္း ၅၀-က်ပ္ ေလာက္ပါပဲ”

“ေအး ေနရာက်ျပီ၊ စရိတ္စက စားဖို႔ေသာက္ဖို႔ ၁၅-က်ပ္ ေလာက္ပဲ ကုန္မယ္ ထင္တယ္၊ လွဴဖို႔ တန္းဖို႔ အပံု ၾကီးပိုတာပဲ၊ ကိုင္း အခုညပဲ သြားၾကစို႔ကြယ္”

♠♠♠

က်ိဳက္ထို ဘူတာသို႔ ေရာက္လွ်င္ ထိုအခါက ေမာ္ေတာ္ကားမ်ား မသြားေသး သျဖင့္ လွည္းငွား၍ သြားၾက၏၊ က်ိဳက္ထီး႐ိုး ေတာင္ေျခ ကင္ပြန္းစခန္း မေရာက္မီ ခရီးတစ္ဝက္ သာသာ၌ အင္းဝစခန္းသို႔ ေရာက္ရာ ခရီးနားၾက၏၊ ထမင္းဟင္း၊ လက္ဖက္ရည္၊ ဘူးသီးေၾကာ္ စသည္ျဖင့္ အစား အေသာက္လည္း ျပည့္စံု၏၊ ထိုစခန္းမွာ ရြာနီးခ်ဳပ္စပ္က လာေရာက္၍ ဆိုင္တည္ ခင္းေသာ ေနရာ စခန္းၾကီး တစ္ခုျဖစ္၏။

ထိုအင္း၀ စခန္း ဆိုင္စု၏ ေျမာက္ဘက္ အတန္ကြာရွိ သရက္ပင္ၾကီး တစ္ပင္ေအာက္တြင္ တဲငယ္ငယ္ တစ္ခုရွိ၏၊ ထုိတဲ ငယ္ဘက္သို႔ ထြန္းေမာင္သည္ ေလွ်ာက္၍ သြားသည္ကို ျမင္လိုက္၏၊ မၾကာမီပင္ တဲေပါက္တြင္ ရပ္၍ အတန္ၾကာၾကာ ၾကည့္ေန သည္ကို ျမင္ရ၏။

နာရီ၀က္ခန္႔ ၾကာလွ်င္ ကၽြႏု္ပ္တို႔သြားခ်ိန္ က်သည္ႏွင့္ ထြန္းေမာင္ကို ဟစ္၍ေခၚရ၏၊ ထြန္းေမာင္သည္ သုတ္လာခဲ့၍-

“ေဟ့- ဟုိတဲထဲမွာ အဘိုးၾကီး လင္မယား ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ ေျမးႏွစ္ေယာက္ ဖ်ားျပီး လဲေနၾကတယ္၊ ငါအစား အေသာက္ ကေလး ၀ယ္ေပးခဲ့ ခ်င္တယ္၊ မင္းသြားႏွင့္ကြယ္၊ ကင္ပြန္းစခန္းကို ငါမီေအာင္ လိုက္လာခဲ့မယ္”

“ေဟာဗ်ား၊ မင္းေဗြ ေဖာက္ျပီ၊ မင္းအက်င့္ ဒီလုိပဲ၊ စိတ္တစူး စားၾကီးနဲ႔၊ ကဲ-ေမာင္ သေဘာရွိ၊ ငါေတာ့ မင္းကို ေစာင့္မေန ႏုိင္ဘူး၊ ကင္ပြန္း စခန္းကို မီေအာင္ လုိက္ခဲ့ ေပေတာ့၊ မမီရင္ေတာ့ ငါဆက္ သြားမွာပဲ”

“ေအးပါကြယ္၊ ငါမီေအာင္ လိုက္ခဲ့ ပါမယ္” ဆို၍ လွည္းေပၚက သူ႔ လြယ္အိတ္ကို ယူ၍ တဲငယ္ ဘက္သို႔ စုိုက္စုိက္ စိုက္စိုက္ႏွင့္ သြားျပန္ေလ၏။ ကၽြႏ္ုပ္မွာကား ဘုရားသို႔သာ ေရာက္လို၍ ကၽြႏု္ပ္တို႔ ေက်ာင္းက ေက်ာင္းသား တစ္စုလည္း ထပ္ေရာက္ လာသည္ႏွင့္ ထိုလူစုႏွင့္ ေရာ၍ လိုက္သြား၏၊ ကင္ပြန္း စခန္းသုိ႔ ေရာက္ေသာ္လည္း ထြန္းေမာင္ မေပၚလာေခ်၊ ေရေျမာင္ကေလး၊ ေရေျမာင္ၾကီး၊ ဘိုးျပန္ေတာင္၊ စိုင္တေမာ့ စသည္ျဖင့္ စခန္း အစဥ္တိုင္း ေနာက္ဆံ တငင္ငင္ႏွင့္ပင္ လာခဲ့ရာ ဘုရားသို႔သာ တိုင္ေတာ့၏၊ ထြန္းေမာင္ မေပၚလာေခ်။

ကၽြႏု္ပ္တို႔ တစ္စုလည္း တေပ်ာ္တပါးၾကီး ေျပာ-ဆို-က ႏွင့္ လာခဲ့ၾကရာ ဘုရားအနီး နတ္ရုပ္ နတ္စင္ႏွင့္ မိန္းမၾကီး တစ္ေယာက္ ပိုက္ဆံ ခံေနသည္ကို ေတြ႔ရ၏၊ နတ္ရုပ္မွာ ပါးတစ္ျခမ္း- နားတျခမ္း ပဲ့ေန၏၊ ၎အပဲ့တို ့ကိုျပ၍ ျပင္ဆင္ရန္ ဆိုကာ ပိုက္ဆံ ခံေနျခင္းျဖစ္၏၊ ထိုအခါ ကၽြႏု္ပ္သည္ ရုပ္တရက္ သတိရမိ သည္ကား လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္က ကၽြႏ္ုပ္တို႔ အခန္းက ေက်ာင္းသား တစ္စု က်ိဳက္ထီးရိုးက ျပန္လာ ၾကေသာအခါ ထိုပါးပဲ့ နားပဲ့ေနေသာ နတ္စင္က နတ္ကေတာ္ ၾကီးအား နတ္ေမး ၾကေၾကာင္း ျပန္ေျပာ သည္ကို သတိရသည္ႏွင့္ ကၽြႏ္ုပ္တို႔၏ အေဖာ္အေလွာ္ ေခၚခဲ့ေသာ လွည္းသမားကို ေမးၾကည့္ရာ လွည္းသမားက ျပံဳးရယ္၍ “ဒီအပဲ့ ေတြဟာ ၾကာလွျပီဗ်၊ ျပင္လုိက္ရင္ ေနာက္ထပ္ ပိုက္ဆံ ဘယ့္ႏွယ့္လုပ္ အလွဴခံမလဲဗ်” ဟုေျပာလိုက္မွ ေကာလိပ္ ေက်ာင္းသားထက္ သာေသာ လွည္းသမား မ်ားလည္း ရွိေသးေၾကာင္း သိရသည္။

“ႏို႔ကြယ္၊ ရေသ့ေတြ၊ ရေသ့မေတြ၊ ဖိုးသူေတာ္ေတြ၊ မယ္သီလေတြ ေပါလွခ်ည္ ကလားကြဲ”့

“အဲဒီအထဲမွာ ခါေတာ္မီေတြ အမ်ားၾကီး ပါတယ္ဗ်” ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ဘုရားရွိခိုး ေနစဥ္ ပန္းသည္၊ ေရႊသည္၊ ေရသည္တို႔့၏ အေႏွာက္ အယွက္ကို မ်ားစြာခံရ၏၊ ဘုရားရွိခိုး ေနစဥ္ ေရ ပန္း ေရႊ ၀ယ္ပါ ၀ယ္ပါဟု တစာစာ လုိက္၍ ပူစာေန၏၊ ကၽြႏု္ပ္သည္ ကလဲ့စား ေခ်လိုသည္ႏွင့္ ေရ ပန္း ေရႊတို႔ကို ဣေျႏၵႏွင့္ ေရာင္းေသာ ဆိုင္တို႔ တြင္သာ ၀ယ္ယူ လုိက္၏။

ေက်ာက္က်ီးကန္း ပါးစပ္ဘက္သို႔ လာခဲ့ရာ လမ္းတြင္ ေတာင္ေစာင္း တစ္ခု ဂူအတြင္း၌ ရေသ့ တစ္ပါးထံတြင္ ဘုရားသြားေတာ္ အစစ္ ရွိသည္ဆို၍ ဂူအတြင္းသို႔ က်ဥ္းက်ဥ္း က်ပ္က်ပ္ႏွင့္ ၀င္ခဲ့၏၊ ရေသ့က “သြားေတာ္”ကို လက္ျဖင့္ ကိုင္၍ ခပ္လွမ္းလွမ္းက ျပ၏၊ ေသေသခ်ာခ်ာ ကိုယ္တိုင္ ကိုင္၍ ဖူးပါရေစဟု ေတာင္းေသာ အခါ-

“ဟဲ့-ဒကာရဲ့၊ လက္နဲ႔ မကိုင္ ေကာင္းဘူး၊ ငရဲၾကီး တတ္တယ္၊ ခပ္ေ၀းေ၀းကပဲ ဖူးတာေပါ့”

“ႏို႔- ရေသ့ေတာ့ ငရဲမၾကီး ဘူးလား”

“ဟဲ့- ရေသ့ ဆိုတာ စင္ၾကယ္တဲ့ သူေတာ္ေကာင္း ျဖစ္တယ္၊ ဘယ္ေတာ့မွ ငရဲမၾကီးဘူး၊ မင္းတ႔ို လူလို မဟုတ္ဘူး”

ထိုအခါ ကၽြႏု္ပ္သည္ ဘာမွ် ျပန္မေျပာဘဲ အခြင့္ရသမွ် ေသခ်ာစြာ စူးစိုက္၍ ၾကည့္ရာ သြားေတာ္၏ အတြင္းက ဘာရွိသည္ကို ကားမသိရ၊ အျပင္က မူကား စီးကရက္ ဘူးထဲက ေငြေရာင္ျပားကို ကပ္ထား သည္ကို ျမင္ေတြ ့ရ၏၊ သို႔ေၾကာင့္လည္း ရေသ့ေရွ႕က အလွဴခံ ပိုက္ဆံခြက္ ထဲသို ့ တစ္ျပား တစ္ခ်ပ္မွ် မထည့္ခဲ့ဘဲ ခပ္သုတ္သုတ္ ျပန္၍ထြက္ခဲ့၏။

ဤသို႔့လွ်င္ က်ိဳက္ထီးရိုးေတာ္၊ မုဆိုးေတာင္ တို႔၌ ေအးခ်မ္း ေပ်ာ္ျမဴးစြာ ခုနစ္ည ၾကာၾက၏၊ ျပီးမွ ဆင္းခဲ့ၾက၏။

အျပန္လမ္းတြင္ အင္း၀ စခန္းသို႔ ေရာက္ၾကေသာ္ ထြန္းေမာင္၏ အျဖစ္ကို ေမးျမန္း လိုသည္ႏွင့္ ကၽြႏု္ပ္သည္ အေဖာ္မ်ားႏွင့္ ခြဲ၍ ယခင္ တဲငယ္ဘက္သို႔ လာခဲ့၏။

တဲငယ္မွာ ကၽြႏ္ုပ္ ပထမ ျမင္စဥ္က ကဲ့သို႔့ စုတ္ခ်ာ ပ်က္စီးေနသည္ မဟုတ္ဘဲ အမိုးအကာႏွင့္ အတန္ပင္ သပ္ရပ္ ေကာင္းမြန္ ေနသည္ကို ေတြ႔ရ၏၊ ေခါင္းရင္း ခန္းကေလး၌ အတန္ အိုမင္းျပီး ျဖစ္ေသာ အဘိုးအို၊ အဘြားအို ႏွစ္ေယာက္ ပုတီးစိတ္၍ ေနၾက၏၊ ေျခရင္းပိုင္း ေျမကြက္တြင္ မီးဖိုတစ္ခု၌ လက္ဖက္ရည္ ကရားႏွင့္ ေရေႏြးအိုး က်ိဳေနေသာ ၁၃-ႏွစ္ ၁၄-ႏွစ္ မိန္းကေလးကို ျမင္ရ၏၊ ၎ အနီး၌ ၃-ႏွစ္ ၄-ႏွစ္သား ခန္႔ရွိ ေယာက်္ား သူငယ္ကေလး တစ္ေယာက္ ဘူးသီးေၾကာ္ တစ္ခုကို စားေန၏။

ကၽြႏ္ုပ္ကို ျမင္ၾကလွ်င္ အဘြားအိုက “အလို-ေမာင္၊ လာပါ လာပါ၊ ဘယ္အရပ္က ပါလဲေမာင္၊ ဘုရားဖူး အသြားလား၊ အျပန္လား၊ လာပါလာပါ ထိုင္ပါ” ဆုိ၍ ေနရာ ေပးျခင္း၊ ကြမ္းအစ္ ခ်ျခင္းတို႔ကို ပ်ာပ်ာသလဲ ျပဳ၏၊ “ဟဲ့-ဖြားေမ၊ ေရေႏြးဆူျပီ မဟုတ္လား၊ လက္ဖတ္ေျခာက္ ခတ္ျပီး ယူခဲ့ေဟ့၊ ေၾသာ္-ဖြားေမ၊ ဟဲ့ဟို ထန္းလ်က္ ကေလး ရွိေသး မဟုတ္လား၊ တခါတည္း ထည့္ခဲ့ေဟ့၊ ေသာက္ပါ စားပါ ေမာင္ရယ္…” ဟု အလြန္ ၾကီးစြာေသာ ေစတနာျဖင့္္ ဧည့္ခံလင့္၏။

အဘိုးၾကီးက တစ္ဖန္ “ငါ့ေျမးက ဘုရားဖူး မဟုတ္လား”

“ဟုတ္ပါတယ္ အဘိုးရယ္၊ ကၽြန္ေတာ္ဟာ လြန္ခဲ့တဲ့ ကိုးရက္ ေလာက္က တက္သြားပါတယ္၊ အခု ျပန္ခဲ့တာပါ၊ အဲဒီ တက္သြားတဲ့ ေန႔က ကၽြန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း တစ္ေယာက္ ဒီတဲမွာ က်န္ရစ္တယ္။ အဲဒါ အခု သူဘယ္သြား ေလသလဲလို႔ ေမးခ်င္လို႔ ၀င္လာတာပါ အဘိုးရဲ့”

ထိုအခါ အဘိုးၾကီးႏွင့္ အမယ္ၾကီးသည္ ေငါက္ခနဲ တစ္ျပိဳင္တည္း ဆန္႔၍ “ေမာင္ထြန္းေမာင္ကို ေမးတာ မဟုတ္လား”ဟု သံျပိဳင္ ေမးၾက၏။

“ဟုတ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ”

အမယ္ၾကီးက ဆက္၍ “ေၾသာ္-ေမာင္က ေမာင္ထြန္းေမာင္ရဲ့ သူငယ္ခ်င္းလား၊ ဒါျဖင့္ ေမာင္လလည္း သူေတာ္ေကာင္းေပါ့၊ ေအး ေအး၊ ေမာင္ထြန္းေမာင္ရယ္၊ ခုမနက္ပဲ ရန္ကုန္ကို ျပန္သြားျပီ၊ သူတို႔ ေက်ာင္းတက္ ရမယ္ ဆိုကိုးကြဲ႔၊ ေျပာလိုက္ ပါရေစဦး ေမာင္ရယ္၊ ဒီလို သူေတာ္ ေကာင္းမ်ိဳး ရွိတာ အဘြားတို႔ အခု အသက္-၇၀ ရွိျပီ ၾကားပဲ မၾကားဖူးေပါင္ ေမာင္ရယ္”

“ေမာင္ထြန္းေမာင္ဟာ ဘုရားကို လို္က္မလာဘဲ ဒီကပဲ ျပန္သြားပံုကို ေျပာပါဦး အဘြားရဲ့”

“ေျပာပါျပီလား ေမာင္ရယ္၊ ဒီလိုကြဲ႔၊ ငါတို႔က အဲလို က်ိဳက္ထိုကို သြားတဲ့ လမ္းနားမွာ ရွိတဲ့ မီးေသြးကုန္း ရြာကပါ၊ အဘြားတို႔မွာ သမီး တစ္ေယာက္ထဲ ရွိတယ္၊ သူအိမ္ေထာင္ က်လို႔ သားသမီး ေလးေယာက္ ရျပီးေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ သံုးႏွစ္ ေလာက္ကပဲ သူ႔ခင္ပြန္း အနိစၥ ေရာက္တယ္၊ သူ ကိုယ္တုိင္လည္း မႏွစ္က ဆံုးျပန္ပါေရာ့၊ သား သမီး ေလးေယာက္ အနက္က ႏွစ္ေယာက္သာ အဖတ္တင္တယ္၊ ေဟာ- အခု ျမင္တာ အၾကီးဆံုးနဲ႔ အငယ္ဆံုးေပါ့၊ ဒီကေလး ႏွစ္ေယာက္ကို ငါတို႔ပဲ ေမြးရေတာ့ တာေပါ့၊

ငါတို႔ကလည္း အိုအိုမင္းမင္း သူတို႔ ကလည္း လူသား မေျမာက္ေသး၊ ပိုက္ဆံ ေၾကးေငြ ကလည္း မျပည့္စံု၊ တိုတို ေျပာၾကစို႔ ေျမးရယ္၊ ငါတို႔ ထမင္း ရက္မွန္မွန္ မစားရတာ ၾကာျပီ၊ အဲဒါအခု ဘုရားဖူးမ်ား လာတဲ့အခ်ိန္ ဒီအင္း၀ စခန္းမွာ တဲကေလး ထိုးျပီး ဖြားေမကိုပဲ ဘူးသီးေၾကာ္ ကေလး ေၾကာ္ျပီး ေရာင္းေစရ တာပဲ။

အဲ့ဒါနဲလည္း ထမင္း ရက္မွန္မွန္ မစားရပါဘူး၊ ကံမ်ား ဆိုးခ်င္ေတာ့ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္လ သံုးလက စျပီး ေဟာ- ေမာင့္အဘိုး ၾကီးဟာ လူကလည္းအို၊ အစာေရစာ ၀လင္ ေအာင္လည္း မစားရေတာ့ လဲပါေရာ ေမာင္ေရ၊ ေနာက္ ဆယ္ရက္ ေလာက္က အဖ်ား ၀င္လာျပီး သတိမရ တစ္ခ်က္ ရတစ္ခ်က္ ေနပါေရာ၊ အဲဟို ေမာင္ထြန္းေမာင္ ေရာက္တဲ့ ေန႔က ေျမာ့ေျမာ့ပဲ ရွိေတာ့တယ္။

အဘြား ကိုယ္တိုင္လည္း ေမာင့္အဖိုး လိုပဲ အားနည္းျပီး လဲေနရာက ေႏြးေႏြးမွ ျခံဳစရာ မရွိ၊ အဲဒီအထဲ တဲကေလး ကလည္း မိုးမလံုေတာ့ အေအးမိျပီး အဘြားလည္း လဲပါေရာ ေမာင္ေရ့။

အဲဒီလို အဘြားတို႔ အက်ိဳးအကန္း ႏွစ္ေယာက္ကို ေျမးမကေလး ဖြားေမက ခ်က္ျပဳတ္ေကၽြး ေနရာက ေဟာ- ထင္းခ်ိဳးရာမွာ သံစူးလို႔တဲ့၊ တစ္ခါထဲ ငန္းေတြ မန္းေတြ လုိက္ျပီး ျပည္တယ္လို႔ ေမာင္ထြန္းေမာင္ ေရာက္တဲ့ ေန႔က ေျခေထာက္ ေျမွာက္ျပီး ေအာ္ေနရတာပဲ။

အဲဒီ ေမာင္ထြန္းေမာင္ လာၾကည့္ေတာ့ ငါတို႔ ထမင္းေရစာ မစားရတာ ႏွစ္ရက္တိတိ ရွိေနျပီ ေမာင္ရဲ့၊ ေသဖို႔ အဆင့္သင့္ပဲ ဆိုပါေတာ့၊ ေဟာ ဟိုေျမး အငယ္ကိုု အဲဟို ဆိုင္စုမွာ သြားျပီး ေတာင္းရမ္း စားသတဲ့။

အဲဒီလို ငါတို႔ေသဖို႔ အေနမွာ ေမာင့္သူငယ္ခ်င္း ျမင္ေတာ့ ေမးသံကို ၾကားပါရဲ့၊ ငါတို႔ လူအိုႏွစ္ ေယာက္ကေတာ့ စကား မျပန္ႏိုင္ ေတာ့ဘူး၊ ဖြားေမကသာ အေအာ္ အငိုရပ္ျပီး ျပန္ေျပာသံကို ၾကား လုိက္ရတယ္။

အဲဒါနဲ႔့ ေမာင္ထြန္းေမာင္ဟာ ပထမ အဘိုးၾကီး ပါးစပ္ထဲကို ေရခ်ေပးတယ္၊ ေနာက္ နည္းနည္း လႈပ္လာေတာ့ ဟိုဆိုင္စုမွာ လက္ဖက္ရည္၊ ေကာ္ဖီရည္၊ ေရေႏြး၊ စားစရာေတြ ၀ယ္လာျပီး ေကာ္ဖီ ေႏြးေႏြး ကေလးကို အစက္ခ်ျပီး တုိက္ေပး ရွာတယ္၊ အဘြားကိုလည္း ဒီလိုပဲ။
ဖြားေမကိုလည္း အနာကိုေရေဆး၊ ျပည္ေဖာက္၊ ေဆးထည့္ လုပ္တာနဲ႔ ေမာင္ရယ္ တစ္နာရီေလာက္ မွာပဲ သက္သာ သြားပါတယ္။

အမွန္ကေတာ့ ငါတို႔ တစ္စုလံုး အစား အေသာက္ ခ်ိဳ႕တဲ့့လို႔ ငတ္လို႔ ျဖစ္ရတာ ကလားကြယ္၊ ငါတ႔ိုေတာ့ အရည္ ေလာက္သာ ေသာက္ႏုိင္ ၾကပါတယ္၊ ဖြားေမတို႔ ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ ကေတာ့ ဖ်ားတာ မဟုတ္ဘူး၊ အဲဒါကို ေမာင္ထြန္းေမာင္ရယ္ သူ႔လြယ္အိတ္ ထဲက ေပါင္မုန္႔၊ ငါးေသတၱာေတြ တစ္ခါတည္း ထုတ္ေကၽြးတယ္၊ ငတ္ငတ္နဲ႔ စားလုိက္ ၾကတာ ေမာင္ရယ္၊ အဘြား တို႔လည္း ေဘးက ၾကည့္ရတာ အားရ ၀မ္းသာ တာနဲ႔ အားျပည့္ လာၾကတာပဲ။

အဲဒါ သူကိုယ္တိုင္ ငါတို႔ကို ေဆးတိုက္ ျပဳစုတဲ့အျပင္ သူကိုယ္တုိင္ ဆန္၊ ဆီ၊ ဆား၊ ၾကက္သြန္၊ ငရုတ္၊ အစံု ၀ယ္ျပီး ခ်က္ေကၽြး ရွာတယ္။ ဖြားေမကို အေညွာ္ မိမွာ စိုးလို႔တဲ့ မီးဖို နားေတာင္ မလာေစ ရဘူး၊ ျပီးေတာ့ ေဟာ… တဲကေလးကို ၾကည့္ပါဦး၊ အခုေတာ့ သပ္သပ္ ရပ္ရပ္ေပါ့၊ ေမာင္ထြန္းေမာင္ ေရာက္စက အမိုးမလံု၊ အကာေတြလည္း ပ်က္က်ေနတယ္၊ ေလျပင္းျပင္း တိုက္ရင္ မခံႏုိင္ဘူး၊ အဲဒီလုိ အေနမွာ ေမာင္ထြန္းေမာင္ ပါမက်န္ ငါတို႔ အကုန္လံုး ရႊဲေရာ ဆိုပါေတာ့၊ ေမာင္ထြန္းေမာင္ ဘာလုပ္ သလဲသိလား၊ အနီးအနားက ဆိုင္စု အိမ္စုမွာ သက္ကယ္တို႔၊ ထရံတို႔ သူကိုယ္တိုင္ သြား၀ယ္ျပီး ကိုယ္တိုင္ မိုးကာေပး ခဲ့တယ္ ေမာင္ရယ္”

အဘြားအုိသည္ စကားကို ျဖတ္၍ လက္အုပ္ အထက္သို႔ ေျမွာက္ခ်ီကာ “ဘုရား သိၾကားေတာ္၊ တပည့္ေတာ္ မရဲ့ ေျမးၾကီး ေမာင္ထြန္းေမာင္ က်မ္းမာ ခ်မ္းသာပါေစ၊ ခလုတ္မထိ ဆူးမျငိ ပါေစနဲ႔့၊ ေရလိုေအးလို႔ ပန္းလို ေမႊးပါေစ…” ဆို၍ မ်က္ရည္ စမ္းစမ္းႏွင့္ ရွိခိုး ဆုေတာင္း ေလ၏၊ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ ပတ္လည္ရွိ လူမ်ားကိုပင္ ေမ့ေနဟန္ ရွိ၏၊ အတန္ၾကာမွ ဆက္ျပန္၍-

“ငါတုိ႔ မိုးေတြစိုလို႔ ေအးၾက ခ်မ္းၾကေတာ့၊ ေမာင့္ သူငယ္ခ်င္း ဘုရားေလာင္း ၾကီးက ေဟာ- သူ႔မွာ ပါတဲ့ အက်ီေတြ၊ ပုဆိုးေတြ၊ မ်က္ႏွာသုတ္ ပ၀ါေတာင္ မက်န္ဘူး၊ အဲဒါေတြနဲ႔ တစ္ခါထဲ ငါတ႔ို ေလးေယာက္ကို ပတ္ရံ ျခံဳေပးတာပဲ၊ မိဘက သားသမီးကို ျပဳစု သလိုပါပဲ ေမာင္ရယ္၊ သူကိုယ္တိုင္က ေတာ့ စြပ္က်ယ္ ကေလးနဲ႔သာ ေနတယ္၊ ေအာင္မယ္ ေဟာ- ေမာင့္ သူငယ္ခ်င္းက သတၱိ ေကာင္းက လားကြဲ ့၊ မိုးၾကီးေပမယ့္ သူမခ်မ္း ဘူးတဲ့၊ ျပီးေတာ့ လူၾကည့္ေတာ့ လံုးရပ္ တန္တန္ရယ္၊ ႏုိ႔ေပမယ့္ သူ႔အသား ေတြက သံခဲလို ပါကလားကြဲ႔၊ ေဟာ-ေန႔ခင္း ေန႔ခင္းမွာ ဖြားေမတို႔ ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ကို သူ႔ လက္ေမာင္း သားၾကီးေတြ ၾကြက္သား ၾကီးေတြကို ထုတ္ထုတ္ ျပတယ္၊ ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္ သူ႔လက္ေမာင္း ၾကီးကို စီးစီးျပီး ကစားၾက တာပဲ၊ အင္မတန္ ေပ်ာ္ၾကတာေပါ့၊ ဒီသူငယ္ဟာ လူထူးပါကြယ္၊ သန္က သန္မာပါ ဘိနဲ႔့၊ ဘုရား ေလာင္းမ်ား ဆင္ေျပာင္ငါးစီး ဆယ္စီးအား ေဆာင္ႏုိင္တယ္ ဆိုတာပဲ ထင္ပါရဲ့ကြယ္။

ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္ ေစာေစာ ဟိုအနား ခဏ သြားဦးမယ္ ဆိုျပီး ထြက္သြား လိုက္တာ ညေနမွ ျပန္လာတယ္၊ တို႔္ေတြ ဆိုတာ တစ္ေန႔ ခင္းလံုး သူ႔ကို ထမင္းစား ေစာင့္ေန ၾကတယ္၊ အနီးအနား လုိက္ရွာ ၾကတယ္၊ အဲဒီမနက္ ငါတို႔ ထမင္း မစားျဖစ္ဘူး၊ ညေနက်လို႔ ျပန္လာေတာ့မွ သိရတာက လက္စ သတ္ေတာ့ သူ ဟို က်ိဳက္ထိုကို သြားတာကိုး ေမာင္ရဲ့၊ ဟဲ့ ဖြားေမ၊ နင့္အစ္ကိုၾကီး ၀ယ္ေပးခဲ့ တဲ့ အ၀တ္ အစားေတြ ယူခဲ့စမ္း၊ ကိုင္း- ေမာင္ရင္ ၾကည့္ေတာ့ ငါတို႔ဖို႔ သူ၀ယ္ လာတာေတြ”

ထိုအခါ အဘိုး ၾကီးသည္ အထုပ္ ခပ္ၾကီးၾကီး တစ္ခုကို ေကာက္ယူ၍ “ေဟာဒါက က်ဳပ္အထုပ္ ေမာင္ရဲ့၊ ေမာင့္ကို ျပရဦးမယ္” ဆိုကာ အထုပ္ကို ေျဖရသည္၊ အထုပ္ အေပၚက ၾကိဳးေစ့ေအာင္ အပတ္ ေပါင္း မ်ားစြာ ရစ္ပတ္ ထား၏၊ ၾကိဳးေတြ ကုန္ေသာအခါ ပုဆိုးေဟာင္း တစ္ထပ္၊ ေနာက္ ပိတ္ျဖဴ တစ္ထပ္၊ ေနာက္ စကၠဴ သံုးေလးထပ္ အလြန္ ေသခ်ာစြာ ထုပ္ထား သည္ကို ေတြ႔ရ၏၊ ေနာက္ဆံုး အထပ္ ကုန္ေလမွ လံုခ်ည္ အညိဳေရာင္ တစ္ထည္၊ အတြင္းခံ အက်ီတစ္ထည္၊ အေပၚအက်ီ တစ္ထည္၊ ေခါင္းေပါင္း ပ၀ါ တစ္ထည္၊ ပခုံးတင္ ပိတ္ျဖဴစ တစ္ထည္တို႔ ထြက္လာ ေလ၏။

ထိုေလးထည္ေသာ အ၀တ္တို႔ကို အဘိုးၾကီးသည္ ယုယ ျမတ္ႏုိးစြာ ကိုင္တြယ္၍ “အဲဒါ က်ဳပ္ေျမးရဲ့ ကုသိုလ္ ေတြပဲ ေမာင္ရယ္၊ က်ဳပ္အဘိုး အဘ ဒီလို မေပးခဲ့ ဖူးပါဘူး၊ က်ဳပ္ သားသမီး ေတြလည္း မေပးခဲ့ဖူးဘူး၊ ကိုယ္တိုင္လည္း ၀ယ္ျပီး မ၀တ္ႏုိင္ ခဲ့ဖူးဘူး၊ ဒီအ၀တ္ ေလးထည္ကို က်ဳပ္ ဘာလုပ္မလဲ သိလား၊ ဥပုသ္ ေန႔တုိင္း ၀တ္ဆင္ျပီး ဥပုသ္ ေစာင့္မယ္၊ အခု စိတ္ကူး တာကေတာ့ က်ဳပ္ေျမး ကုသိုလ္ ပြားေအာင္ ေန႔တုိင္းပဲ ရွစ္ပါးသီလ ေစာင့္ျပီး သူ႔အ၀တ္ ေတြနဲ႔ အရိုးထုတ္ ေတာ့မယ္၊ က်ဳပ္ ေသတဲ့ အခါ ဒီအ၀တ္ေတြ က်ဳပ္တို႔ဆရာ ဘုန္းၾကီးကို လွဴလုိက္ဖို႔ မွာျပီးျပီ ေမာင္ရဲ့”

ဖြားေမ ကလည္း မိမိအထုပ္ကို အားပါးတရ ေျဖကာျပ၏၊ ပိုးသား လံုခ်ည္၊ အက်ီ၊ ဘီး၊ မွန္ စသည္ျဖင့္ မိန္းမ အသံုးအေဆာင္ အတန္ မ်ားမ်ား ေတြ႕ရ၏၊ “အဲဒါေတြ ကၽြန္မရဲ့ အစ္ကိုၾကီး ၀ယ္ေပးခဲ့ တာရွင့္၊ ေက်းဇူး တင္လို္က္တာ အစ္ကိုၾကီးရယ္၊ ကၽြန္မေလ ညတိုင္း ညတိုင္း အိပ္ခါနီးကို ဦးသံုး ၾကိမ္ ခ်ပါတယ္၊ အစ္ကို ၾကီးလည္း ျပန္သြားျပီ၊ သိပ္ ေအာက္ေမ့ တာပဲ” ဆို၍ မ်က္ရည္ လည္လာ ေလ၏၊ အနားတြင္ အစ္မ၏ မ်က္ႏွာကို စိုက္ၾကည့္ ေနေသာ ေမာင္ကေလး မွာလည္း မဲ့တဲ့တဲ့ ျဖစ္၍ လာေလ၏။

အဘြားၾကီးက ဆက္၍ “အဲဒါ သူအျပဳအစု ေကာင္းတာနဲ႔ ငါတို႔ အေတာ္ အတန္ ထူေထာင္ လာၾကတာ ပါပဲ၊ သူေနလို႔ ေလးငါးရက္ ရွိေတာ့ ငါတို႔လည္း မာပါျပီ၊ မင္း ဘုရားကို သြားဖို႔ဟာ သြားေတ့ာ ေလလို႔ ေျပာေတာ့၊ အဘြားရယ္တဲ့၊ ဘုရားကို သြားဖူး တာထက္ ဘုရားစကား နားေထာင္တာ ပိုျပီး ကုသိုလ္ရ တယ္တဲ့၊ ျပီးေတာ့လည္း ဘုရားသြားဖို႔ အခ်ိန္မရွိ ေတာ့ဘူး၊ ေက်ာင္းဖြင့္ မီေအာင္ ျပန္ရမယ္တဲ့၊ သူဘုရားမွာ ေရႊခ်ဖို႔ ပန္းလွဴဖို႔ မွန္းခဲ့တဲ့ အတြက္ ေငြကိုလည္း အဘြားတို႔ ကိုပဲ လွဴခဲ့မယ္ ဆိုျပီး ေငြဒဂၤါး ျပားေရ ၃၀-က်ပ္ တိတိ ငါတို႔ကို ေပးသြားတယ္၊ အခု ငါတို႔ အသက္ ၇၀-ရွိျပီ၊ ကိုယ္ပိုင္ အျဖစ္နဲ႔ တစ္ခါမွ ေငြ-၃၀ က်ပ္ျပည့္ေအာင္ မကိုင္ခဲ့ ရဘူး၊ ဒီလိုလူမ်ိဳး ေတြ႔ဖူးဖို႔ ထားလို႔ ၾကားေတာင္ မၾကားဖူး ပါဘူးကြယ္၊ ေဟာ ေမာင့္အဘိုး ကျဖင့္ လူမဟုတ္ဘူး၊ နတ္သိၾကားမ်ား လူေယာင္ ေဆာင္လာ တာလို႔ အခုထက္ထိ အတပ္စြဲ ေနတုန္းပဲ”

ထိုအခါ အဘိုးၾကီးက ၀င္တဲ့၍ “ဟဲ့- မယ္တုတ္ကဲ့၊ အခု ဒီေမာင္ရင္က သူ႔သူငယ္ခ်င္း ဆိုလ႔ိုသာ ေနလုိက္ ရတယ္၊ ငါေတာ့ ဧကႏၲ နတ္သိၾကား ပဲလို႔ စြဲလမ္း ေနတုန္းပဲ၊ ၾကည့္ေလ၊ ငါအလကား ေျပာတာ မဟုတ္ဘူး၊ ငါတို႔ ဆရာဘုန္းၾကီး ေဟာဖူးတယ္၊ ဟဲ့-ဒကာၾကီး ဖိုးေခြးတဲ့၊ ငါးပါးသီလ ျမဲျပီး ေမတၱာပို႔ျပီး ဣတိပိေသာ ဂုဏ္ေတာ္ကို တစ္ေန႔ကို အနည္းဆံုး ၁၀-ပတ္ ရေအာင္ စိပ္တဲ့၊ အက်ဥ္း အက်ပ္ ေတြ႔ရင္ နတ္သိၾကားမ်ား လာျပီး ကယ္မတတ္ တယ္တဲ့၊ အဲဒါ လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅-ႏွစ္ ေလာက္စျပီး ဘုန္းၾကီး စကားအတိုင္း ေစာင့္ထိန္းျပီး ပုတီးမွန္မွန္ စိပ္ခဲ့တာ ညည္းအသိပဲ မဟုတ္လား၊

အဲ-ဟိုေန႔ ငါပက္လက္ ကေလး ေျမာ့ေနေတာ့ ဆရာ ဘုန္းၾကီးရဲ့ အဆံုးအမနဲ႔ ဂုဏ္ေတာ္ကို သတိရျပီး ဂုဏ္ေတာ္ကို ႏွလံုးသြင္း ေနတယ္၊ ေတာ္ေတာ္ၾကာ ပါးစပ္ေပၚ ေရစက္ က်လာေတာ့၊ အင္း-သိၾကားမင္း ေရစင္ ဖ်န္းလာ ေပါ့လို႔ ငါယံုၾကည္ လိုက္တယ္၊ လူပံု သဏၭာန္နဲ႔ ေတာက္ေျပာင္ ေအးၾကည္ ေနတဲ့ မ်က္ႏွာကို ငါျမင္ရတယ္၊ ဟဲ့- မယ္တုတ္ကဲ့၊ လူရိုးရိုးဟာ ဒီေလာက္ ေကာင္းႏုိင္ပါ့ မလားဟဲ့၊ လူမမာ ေလးေယာက္ကို ေဆးကု၊ ျပဳစု၊ ေကၽြးေမြး၊ ၀တ္ဆင္၊ အိမ္ကို မိုးကာ ေပးျပီးေတာ့ ေငြ ၃၀-က်ပ္ င့္မၾကီးကို ေပးတာဟာ လူရိုးရိုး ဟုတ္ႏုိင့္ပါ့ မလားဟဲ့၊ ဒို႔ဆရာ ဘုန္းၾကီး ေျပာဖူးတယ္၊ နတ္ သိၾကားမ်ား လူေယာင္ေဆာင္ လာရင္ အရိပ္ မထြက္ဘူး၊ မ်က္ေတာင္ မခတ္ဘူးတဲ့၊ ငါျဖင့္ ေမာင္ထြန္း ေမာင္ရဲ့ အရိပ္ထြက္တာ၊ မ်က္ေတာင္ ခတ္တာ မျမင္မိဘူးဟဲ့၊ ျပီးေတာ့ ရုပ္ရည္ကလည္း သန္႔ပါဘိ သနဲ႔၊ ငါျဖင့္ ဒီလို ေခ်ာတဲ့လွတဲ့ ေယာက်္ား ကေလး ျမင္ဖူး ေပါင္ဗ်ာ”

“အို-ကိုဖိုးေခြး ကလည္း လူေတာ့ လူအစစ္ ပါေတာ့၊ လူရိုးရိုး မဟုတ္တာေတာ့ အမွန္ပဲ၊ ဧကႏၲ အေလာင္း အလ်ာ တစ္ခုခုေတာ့ ျဖစ္မွာပဲ၊ ကိုင္း- ေမာင္ရယ္၊ ေမာင္ထြန္းေမာင္ရဲ့ သူငယ္ခ်င္း ဆိုရင္ျဖင့္ အဘြားတို႔ တဲမွာ တစ္ည ေလာက္ေတာ့ တည္းပါဦး ေမာင္ရယ္၊ သူ႔ေငြထဲက အလွဴဦး ျပဳျပီး ထမင္း တစ္နပ္ေတာ့ ေကၽြးလုိက္ ပါရေစ၊ သံဃာေတာ္ ဆြမ္းေကၽြး ဖို႔ေတာ့ ေငြ ၅-က်ပ္ ဦးခ်ျပီး ဖယ္ထား ျပီးပါျပီ”

ထိုအခါ ကၽြႏု္ပ္မွာ အလြန္ ပီတိျဖစ္၍ တစ္ည တည္းရန္ ၀န္ခံလုိက္၏။ ညအိပ္ရာ ၀င္ေသာအခါ ကၽြႏ္ုပ္၏ စဥ္းစားခန္း ေပၚလာေလ၏။

“အင္း- ထြန္းေမာင္ ၾကီးျဖင့္ ဘုရားဖူး လာရက်ိဳး နပ္ေလျပီ၊ ထြန္းေမာင္ရဲ့ ကုသိုလ္ကို ငါအားက် လွသည္၊ ငါၾကားဖူး သည္ကား ျမတ္စြာဘုရား ရွိစဥ္က ေတာနယ္မွ ရဟန္းႏွစ္ပါး ဘုရားကို ဖူးေျမာ္ရန္ လာၾကသတဲ့၊ လမ္းခရီးမွာ ေရငတ္ၾက သျဖင့္ ေရေသာက္ ၾကမည္ ရွိရာ ေရစစ္ မပါၾက သည္ႏွင့္ တစ္ပါးေသာ ရဟန္းက ျမတ္စြာ ဘုရားသည္ ေရစစ္ႏွင့္မွ ေရေသာက္ ရမည္ ပညတ္ခ်က္ ထားသည္၊ ယခုေရစစ္ မရွိခဲ့၊ ဘုရားကို ၾကည္ညိဳသည္ ဆိုသည္မွာ ဘုရား စကားကို နားေထာင္မွ ၾကည္ညိဳရာ ေရာက္သည္၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေရမေသာက္ဘဲ အသက္ ေသေစေတာ့ဟု ဆံုးျဖတ္ လုိက္၏။

တစ္ပါးေသာ္ကား ဘုရား ဆိုသည္မွာ အလြန္ ဖူးျမင္ရခဲ၏၊ ပထမ ရဟန္းသည္ လမ္းတြင္ ပ်ံလြန္ခဲ့၏။ ဒုတိယ ရဟန္းကား ဘုရားထံ ေရာက္၍ အျဖစ္အပ်က္ကို ျပန္လွန္ ေလွ်ာက္ထားေသာ အခါ ျမတ္စြာ ဘုရားက ဘုရားစကား နားေထာင္၍ လမ္းတြင္ အေသခံေသာ ရဟန္းကိုသာ ခ်ီးမြမ္းေတာ္ မူသတဲ့၊

ယခုလည္း ငါတို႔ ႏွစ္ေယာက္ႏွင့္ တူေလစြ။ငါ့မွာ က်ိဳက္ထီးရိုး ဘုရား ကိုေတာ့ ေရာက္ပါရဲ့၊ ေရာက္ေတာ့ ဘာလုပ္ သလဲ၊ ဘုရားကို ပုဆိန္ေပါက္ ရွိခိုးတယ္၊ အနား ပတ္လည္က ဆူဆူ ညံညံႏွင့္ အာရံုစူးစိုက္၍ ရွိမခိုး ခဲ့ရ၊ ၎ေနာက္ သူငယ္ခ်င္း တို႔ႏွင့္ ေလွ်ာက္၍ ေပ်ာ္ခဲ့တယ္၊ ဟားတုိက္ သီခ်င္းဆို၊ ဖဲကစား… အဲဒါေတြနဲ႔ အခ်ိန္ ကုန္တာပဲ၊ အခု ထြန္းေမာင္ကို အားက်လို႔ အဘိုးၾကီး၊ အဘြားၾကီး တို႔ကို ပိုက္ဆံ ေပးခ်င္လို႔ ၾကည့္ေတာ့ လွည္းခနဲ႔ ရထားခသာ က်န္ေတာ့တယ္၊ ပိုက္ဆံ တစ္ျပားမွ မပို ေတာ့ဘူး၊ ဟို ကုန္းေတာ္မ်ား တုန္းက တို႔လူစု ေျမလတ္က အပ်ိဳ တစ္စုနဲ႔ေတြ႕လို႔ အလြမ္းသင့္ ပိုးပမ္းျပီး ဟိုဆုိင္ ဧည့္ခံလုိက္၊ ဒီဆိုင္ ဧည့္ခံလုိက္နဲ႔၊ သံုးေလးရက္ တို႔လူစု ပိုက္ဆံျဖဳန္း လုိက္ၾကတာ၊ ဘုရားလွဴဘို႔ မွန္းထားတဲ့ အထဲက သံုးပံု ႏွစ္ပံုေလာက္ ပါသြားတာပဲ၊ အဲဒီ ပိုက္ဆံေတြ အခုငါ ႏွေျမာလုိက္ လွတယ္။

ငါဘုရားဖူး ရတာ မယ္မယ္ရရ အက်ိဳး ဘာမွ် မထင္ပါတကား။ နတ္ကေတာ္၊ ရေသ့၊ ရေသ့မ၊ ဖိုးသူေတာ္၊ မယ္သီလ၊ ပန္းသည္၊ ေရသည္ အခ်ိဳ႕တို႔ကို စိတ္မေက်နပ္၊ လည္ပတ္၊ ေပ်ာ္ရႊင္ ဒါေတြန႔ဲဲသာ အခ်ိန္ကုန္ ခဲ့တယ္၊ အင္း-အခု ငါတို႔ျပည္မွာ ရတနာ သံုးပါးကို အေၾကာင္းျပျပီး လုပ္ၾကတဲ့ ပြဲအမ်ိဳးမ်ိဳး ေတြကို သတိရလုိက္ ပါဘိတယ္၊ ငါဘုရားကို ေရာက္ေသာ္လည္း ဘုရား စကားကိို နားေထာင္တဲ့ ေမာင္ထြန္းေမာင္ရဲ့ ကုသိုလ္မ်ိဳးကို ဘယ္မွာ မီႏိုင္မလဲ” စသည္ျဖင့္ စိတ္ကူး ေတြးေတာကာ မေပ်ာ္ တစ္ခ်က္ ေပ်ာ္တစ္ခ်က္ႏွင့္ မိုးလင္းရ ေလ၏။

♠♠♠

နံနက္တြင္ ကၽြႏု္ပ္ ျပန္ေတာ့ မည္ဟု ႏႈတ္ဆက္ေလရာ အဘိုးၾကီးက “ေအး ေအး- ျပန္ဦးေတာ့ ေမာင္ရယ္၊ ေမာင္တို႔ က်န္းမာ ခ်မ္းသာ ၾကပါေစ ဆိုတာ အဘိုး ဆုေတာင္းပါတယ္၊ ေမာင္ထြန္းေမာင္ ကိုေျပာပါ၊ သူ၀ယ္ ေပးခဲ့တဲ့ အ၀တ္ အစားတို႔ကို အဘိုး ဘယ္လို စီမံထားတယ္ ဆိုတာ၊ ေအးေအး-သြားေတာ့ ေမာင္ေရ၊ ဘုန္းၾကီးပါေစ၊ သက္ရွည္ ပါေစကြယ္” အဘြားၾကီးက “သြားေတာ့ ေမာင္ေရ၊ သြားေတာ့၊ အဘြားတို႔ မေသခင္ ေမာင္ထြန္းေမာင္ကိုု တစ္ခါေတာ့ ေတြ႔ခ်င္ ေသးသကြယ္၊ မိုးမက်ခင္ အဘြားတို႔ က်မ္းမာ ရင္ျဖင့္ ရန္ကုန္ကို ဘုရားဖူး လာခဲ့မယ္လို႔ ေျပာလိုက္ပါ ေမာင္ရယ္၊ အခု အဘြားတို႔ ႏွစ္ေယာက္ ေသသည္ အထိ ရွစ္ပါးသီလ ေစာင့္ဖုိ႕ အဓိ႒ာန္ ျပဳျပီးတဲ့ အေၾကာင္း ေျပာပါေလကြယ္၊ ေအးေအး- သြားေတာ့ ေျမးေရ သြားေတ့ာ”

ဖြားေမက “အစ္ကိုၾကီး ထြန္းေမာင္ဖို႔ လက္ေဆာင္ ေပးလိုက္ ပါရေစ၊ ေဟာဒါက က်ိဳက္ထီးရိုး ေတာင္ျဖစ္ ၀ါးေဆးတံ၊ ဒါက သစ္ခြ ပန္းေျခာက္ တစ္ခု၊ ေဟာဒါက ကၽြန္မ အရင္ ဖ်ားတုန္းက ျဖတ္ထားတဲ့ ဆံစု၊ အဲဒီဆံစုကို တစ္၀က္ခြဲျပီး ဘုရားကို တစ္၀က္လွဴပါ။ တစ္၀က္ကို အစ္ကိုၾကီး ထြန္းေမာင္ သိမ္းယူထား ပါလို႔ေျပာပါ၊ ကၽြန္မ မေသခင္ တစ္ခါေတာ့ ေရာက္ေအာင္ လာမယ္လို႔ လည္းေျပာပါ၊ သူ႔လိပ္စာကို ကၽြန္မ ေတာင္းထား လုိက္တယ္၊ ျပီးေတာ့ ရွိခိုး လက္ေဆာင္လည္း ေပးလိုက္ ပါရေစ၊ ေၾသာ္- အစ္ကိုၾကီး၊ အခုေန ရန္ကုန္ ဘယ္ဆီမွာလဲ”

ကၽြႏု္ပ္က ရန္ကုန္ ရွိရာသို႔့ ညႊန္ျပ လုိက္ေသာ အခါ ဖြားေမသည္ တစ္ပတ္ႏြမ္း တစ္ထည္ကို တင္၍ ရန္ကုန္ (ထြန္းေမာင္ ရွိရာသို႔) ဘက္သို႔ ရိုေသ ေလးျမတ္စြာ လွည့္၍ ဦးသံုးၾကိမ္ ခ်ကာ “အစ္ကိုၾကီးကို ဦးသံုးၾကိမ္ ကန္ေတာ့ လုိ္က္ပါတယ္” ဆို၍ ဦးသံုးၾကိမ္ ခ်ေလသည္၊ ထိုအခါ ကေလးမ၏ မ်က္ရည္ တို႔သည္ က်ျပန္ ေလ၏။

ကၽြႏ္ုပ္သည္ ေျခေလးေလးျဖင့္ ထြက္ခဲ့ရာ ဖြားေမတို႔ ေမာင္ႏွမသည္ ကၽြႏ္ုပ္၏ လြယ္အိပ္ကိို ယူေဆာင္၍ လွည္းဆိပ္ အထိ ပို႔ၾက၏၊ လွည္းသည္ တအိအိႏွင့္ လိမ့္သြားရာ ဖြားေမတို႔ ေမာင္ႏွမသည္ မ်က္ႏွာ ငယ္ငယ္ျဖင့္ ေငးေမွ်ာ္၍ က်န္ရစ္ၾက ရွာေလ သတည္း။

ကၽြႏ္ုပ္သည္ ထြန္းေမာင္ အခန္းသို႔ ၀င္ခဲ့၏၊ ထြန္းေမာင္က “အလို- မင္းျပန္လာ ျပီလား၊ မင္းဘုရားဖူး ခဲ့ရတာ အမွ်ေ၀ ပါဦးကြဲ႔”

“မသေရာ္ပါနဲ႔ကြယ္၊ ငါ့မွာ အမွ်ေ၀စရာ က်က်နန တစ္ခုမွ မပါခဲ့ဘူး၊ (မ်က္ႏွာ ငယ္ငယ္ႏွင့္ ေျပာသည္) ေဟ့- မင့္အေၾကာင္းေတြ ငါၾကားခဲ့ သိခဲ့ျပီ၊ မင္းကုသိုလ္ အင္မတန္ ထူးျမတ္တာပဲ၊ ငါ့ကို အမွ်ေ၀ စမ္းပါကြယ္၊ သူငယ္ခ်င္းရယ္”

“ဟင္- ဘုရား ေရာက္တဲ့ လူက လမ္းက ျပန္လာတဲ့ လူကို အမွ်ေ၀ခိုင္း ေနသလားကြဲ႔၊ မင္းကလည္း ရူးေၾကာင္ေၾကာင္နဲ႔”

“ငါမရူးဘူး၊ ငါတကယ္ ေျပာေနတာ၊ ငါဟာ က်ိဳက္ထီးရိုး ဆိုတဲ့ ေစတီနားေတာ့ ေရာက္ခဲ့တာ မွန္တယ္၊ ႏို႔ေပမဲ့ မင္းကေတာ့ သမၼာ သမၺဳဒၶ ဘုရားအစစ္ ဆီကို ေရာက္ခဲ့ တယ္လို႔ ဆိုရမယ္၊ ဒါေၾကာင့္ ငါ့ကုိ အမွ်ေ၀ ပါကြယ္”

“ေဟ့- မင္းစာကေလး ဘာကေလး အၾကည့္ဖူးသား မဟုတ္လား၊ ငါက အမွ်ေ၀မ ွမင္းရႏိုင္တာ မဟုတ္ဘူး၊ မင္း ၀မ္းေျမာက္ျပီး ကုိယ့္ဘာသာ ကိုယ္ သာဓု ေခၚႏုိင္သေလာက္ ကုသိုလ္ရတာ ပဲကြဲ႔”

“အဲဒါ ငါသိတယ္၊ ဘာျဖစ္ျဖစ္ မင္းပါးစပ္က ျမြတ္ဆိုျပီး ေပးတာကို ငါၾကား ခ်င္တယ္၊ ငါသာဓု ေခၚခ်င္တယ္၊ ဆင္ေျခ ဆင္လက္ေတြ လုပ္မေနနဲ႔ကြယ္၊ ငါၾကည္ညိဳ လြန္းလို႔ပါ၊ မင့္ပါးစပ္နဲ အမွ်ေ၀ စမ္းပါ”

“ကိုင္းဒါျဖင့္လည္း အမွ်ဆိုတာ အဖို႔ဘာဂ ဆိုလုိတယ္၊ ငါကေတာ့ အဖို႔ေတြ အဖဲ့ေတြ လုပ္မေန ပါဘူး၊ ငါ့ကုသိုလ္ အကုန္လံုး ကိုပဲ ေပးပါတယ္ဗ်ာ၊ အကုန္လံုး ယူပါေလေတာ့”

ထိုအခါ ကၽြႏ္ုပ္သည္ သာဓု ေလးေလး နက္နက္ ေခၚျပီးမွ

“မင္းကိုငါ ေက်းဇူး တင္တာ တစ္ခု ရွိေသးတယ္”

“ဘာလဲ ”

“မင္းကငါ့ကို ဘုရားဖူးနည္း နည္းေကာင္း နည္းမြန္ တစ္ခု သင္ေပးတဲ့ အတြက္ေပါ့”

(မွတ္ခ်က္။ ။ဤ၀တၳဳတြင္ ဘုရား ၾကည္ညိဳ နည္း၌ ဗုဒၶဘာသာကို အရင္းတည္၍ ျပျခင္းမွာ ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္ အမ်ား အားျဖင့္ ကိုးကြယ္ေသာ ဘာသာၾကီး ျဖစ္၍ ပံုစံ အေန ျဖင့္သာ ျပဳျခင္း ျဖစ္သည္၊ အျခား ဘာသာ၀င္ တို႔အတြက္ကား သေဘာ တရားမွ်သာ ယူရန္ျဖစ္၏)

*********************************************

ဓမၼေမတၱာ ဘေလာ့မွ ကူးယူမွ်ေ၀ ကုသိုလ္ေျခြသည္။ ဓမၼမိတ္ေဆြမ်ား အားလံုး သာဓု ေခၚႏိုင္ ၾကပါေစ။


ေလးစားစြာျဖင့္
ဖိုးသား

4/25/2009, SAT:, 12:00:21 PM

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP