* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊ * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

* သဗၺဒါနံ ဓမၼဒါနံ ဇိနာတိ၊     * သဗၺရသံ ဓမၼရေသာ ဇိနာတိ။

နမတၳဳ ဗုဒၶါနံ နမတၳဳ ေဗာဓိယာ။ နေမာ ဝိမုတၱာနံ၊ နေမာ ဝိမုတၱိယာ။

ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ဘုရားရွင္တို ့၏ မဂ္ဥာဏ္ ဖိုလ္ဥာဏ္အား ရွိခိုးပါ၏။
ကိေလသာတို ့မွ လြတ္ေျမာက္ေတာ္မူၾကေသာ ဘုရားရွင္တို ့အား ရွိခိုးပါ၏။
ထိုဘုရားရွင္တို ့၏ ဝိမုတၱိငါးပါးအား ရွိခိုးပါ၏။

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...

ကရုဏာလက္မ်ား ကမ္းလင့္ေပးပါ...
စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။

ပညာေရးအလွဴေတာ္ ႏႈိးေဆာ္ခ်က္


ရန္ကုန္ျမိဳ႕ အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တုိက္မွ နဝမတန္း ေျဖဆုိမည့္ သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား လစဥ္ ထားေပးႏုိင္ရန္ ပညာေရးအလွဴရွင္မ်ား လုိအပ္ေနပါသည္။ ေရႊေစတီ ဘုန္းေတာ္ၾကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းတြင္လည္း ဆင္းရဲႏြမ္းပါးသည့္ ၉ တန္းႏွင့္ ၁၀ တန္း ေက်ာင္းသားမ်ား ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစား ေနထုိင္ပညာဆည္းပူးႏုိင္ေရးအတြက္ ကူညီေထာက္ပံ့မည့္ ကုသုိလ္ရွင္မ်ား လုိအပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ေစတနာရွင္ အလွဴရွင္မ်ား အေနျဖင့္ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာ လူငယ္မ်ားအသင္း http://www.mmtheravada.org ဖုန္း
09-73062811, 09-5505176 သုိ႔ ဆက္သြယ္လွဴဒါန္းၾကေစလုိပါသည္။

သီလရွင္ ဆရာေလးမ်ားႏွင့္ ကေလးမ်ား ဇြန္လအမီ ေက်ာင္းတက္ႏုိင္ေရးအတြက္ ကာလဒါန ကုသုိလ္အျဖစ္ သဒၶါတတ္အား နည္းမ်ားမဆုိ လွဴဒါန္းကူညီၾကပါရန္ ႏႈိးေဆာ္အပ္ပါသည္။

၀ိမုတၱိရသ အဖြဲ႔သားမ်ား

------------------------
ေနာက္ဆက္တြဲသတင္း.....

ပညာေရးအလွဴေတာ္လႉဒါန္းမည့္အစီအစဥ္

ေထရ၀ါဒဗုဒဘာသာ လူငယ္မ်ား အသင္းမွ ဦးစီး၍ (၂၀၁၁) ခုႏွစ္တြင္ န၀မတန္းသို႔ တက္ေရာက္မည့္ ေက်ာင္းသား (၂၅) ေယာက္ႏွင့္ ေက်ာင္းသူ (၂၅) ေယာက္အား ပညာေရးေထာက္ပံ့မႈျပဳလုပ္ေပးႏိုင္ရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။

ျပဳလုပ္မည့္အစီအစဥ္

ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေရႊေစတီဘုန္းႀကီးေက်ာင္း (ဆရာေတာ္ ဦးေတဇႏၵိ၊ ခ/(၃) ရက္ကြက္၊ ေရႊေစတီေက်ာင္း၊ မဂၤလာဒုံၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိမည္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ မိမိတို႔ ဆႏၵအေလ်ာက္ ကိုရင္၀တ္လိုကလည္း ၀တ္ႏိုင္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူမ်ားအား အေသာကာရာမ သီလရွင္စာသင္တိုက္ (ဆရာေလးေဒၚသုနႏၵာ (ဖုန္း-၀၉-၈၆၂၈၈၁၁)၊ ၀ါယာလက္ေစ်းမွတ္တိုင္၊ ေရႊႏွင္းဆီရပ္ကြက္၊ မဂၤလာဒံုၿမိဳ႕နယ္) တြင္ထားရွိပါမည္။ အေသာကာရာမေက်ာင္းမွ သီလရွင္မ်ားသာလက္ခံသည္ျဖစ္၍ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ရပါမည္။ သီလရွင္မ်ားတက္ေရာက္ရမည့္ အ.ထ.က ေက်ာင္းမွာ အေသာကာရာမ ေက်ာင္းမွလက္ရွိ သီလရွင္မ်ား တက္ေရာက္ေနေသာ ေက်ာင္းျဖစ္၍ ပညာသင္ၾကားမႈတြက္ အခက္အခဲ မရွိႏိုင္ပါ။ စာသင္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရးအဆင္ေျပေစရန္ ဆန္အိတ္လွဴျခင္း ႏွင့္ အျခားလိုအပ္သည္မ်ား လွဴဒါန္းျခင္းတို႔ျဖင့္ လစဥ္ ေထာက္ပံ့သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။ သီလရွင္ႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ေအာင္ျမင္စြာ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရး အတြက္ အနီးကပ္စာျပေပးမည့္ ဆရာမ (၆) ဦးအား တစ္လလွ်င္ (၅) ေသာင္းက်ပ္ျဖင့္ ငွါးရမ္းေပးရန္ စီစဥ္ထားပါသည္။ ပညာေရးအလွဴအား ေစတနာရွင္မ်ားမွလည္း ပါ၀င္ လွဴဒါန္းႏိုင္ပါသည္။ ေကာက္ခံရရွိေသာ အလွဴေငြမ်ားအား ဘဏ္စာအုပ္ထားရွိ၍ ေငြစာရင္းရွင္းတမ္းအား လစဥ္ေဖာ္ျပသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာင္းသား/ေက်ာင္းသူမ်ား၏ မွတ္တမ္းမ်ားအား အလွဴရွင္မ်ားထံသို႔လည္း ေပးပို႔သြားပါမည္။ အေသးစိတ္ေဆာင္ရြက္မည့္ အခ်က္အလက္မ်ားအားလည္း ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္။

ေလ်ာက္ထားမည့္ သူမ်ား ျပည့္စုံရမည့္အခ်က္မ်ားမွာ

(က) ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ သီလရွင္၀တ္ႏိုင္ရပါမည္။

(ခ ) မိဘမ်ားမွ ေနထိုင္ရန္ခြင့္ ျပဳသူျဖစ္ရပါမည္။

(ဂ ) စာသင္သားမ်ားေနထိုင္မည့္ ေက်ာင္းတြင္း စည္းကမ္းမ်ားကို တိက်စြာလိုက္နာရပါမည္။

(ဃ) ေက်ာင္းထားရန္ အမွန္တကယ္အခက္အခဲ ရွိေနသူျဖစ္ရပါမည္။

အထက္ပါအခ်က္အလက္မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံသူမ်ားသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာလွဴငယ္မ်ား အသင္းသို႔ ဆက္သြယ္ေမးျမန္းႏိုင္ပါသည္။ (http://mmtheravada.org)

ဆက္သြယ္ရန္လိပ္စာ

ကိုထြန္းထြန္းလိႈင္

ဖုန္း ၀၉-၇၃၀၆၂၈၁၁

htunhtunhlaing82@gmail.com

winthu.tbyo@gmail.com

thantzin83@gmail.com

Tuesday, April 28, 2009

စဥ္းစားဆင္ျခင္ျခင္းကုိ စဥ္းစားျခင္း

ဦးေအးေမာင္ရဲ႔ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ စာအုပ္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး လြတ္လပ္စြာ ေတြးတတ္သူ မိတ္ေဆြတစ္ဦးနဲ႔ အေျခအတင္ ေျပာခဲ့ရဖူးတယ္။ ဒီစာအုပ္နဲ႔ ပတ္သက္ျပီး သူနဲ႔အျမင္မတူတာေတြရွိတယ္။ မတူတဲ့ အျမင္ေတြကုိ တုိက္ရုိက္ ေဆြးေႏြးၾကဖုိ႔ သေဘာတူၾကတယ္။ အနည္းငယ္လည္း ေျပာခဲ့ဖူးတယ္။

လက္ေတြ႔မွာနည္းနည္းေျပာၾကရုံနဲ႔

"ဦးေအးေမာင္ဟာ အေနာက္တုိင္းက ပညာရွင္ေတြရဲ႔ အျမင္ေတြကုိ သုံးသပ္ျပတာ၊ ေကာက္ခ်က္ဆြဲျပတာ" ဆုိတာမွာ တစ္ခ်က္ "ဦးေအးေမာင္ရဲ႔ စာအုပ္မွာ ဆင္ဆာေတြမ်ားလြန္းလုိ႔ စာေရးဆရာရဲ႔ အဆုိမ်ားမွာ ဆုိလုိရင္းအတုိင္း ျဖစ္ခ်င္မွျဖစ္မယ္" ဆုိတဲ့ ေနရာမွာတစ္ခ်က္ သေဘာတူမိသြားျပီး ေဆြးေႏြးလုိတဲ့ ဆႏၵမ်ား နည္းနည္းစီ ေလ်ာ့သြားၾကတယ္။

စာအုပ္တစ္အုပ္လုံး ကုိယ္စီရတဲ့အထိ ေစာင့္ၾကမယ္ဆုိျပီး ဆုိင္းငံ့အေနနဲ႔ ထားထားၾကတယ္။ အမွန္ကေတာ့ ဒီေလာက္မကြဲလြဲပါ။ ညွိႏွုိင္းလက္ခံျပီး တူသင့္သမွ်တူ၍ လြတ္လပ္စြာကြဲလြဲႏုိင္ေသာ ေဘာင္အတြင္းမွာပဲ ရွိေနတာကုိ ေတြ႔ရတယ္။ ၀မ္းသာစရာပါပဲ။

ဒါေပမဲ့ ဦးေအးေမာင္ ေျပာဖူးတဲ့ အခ်က္ေတြထဲက တခ်ိဳ႔ကုိ လူအမ်ား အလြန္အကၽြံ လက္ခံ ေျပာဆုိေနၾကတာေတြ႔ရတယ္။ သူတုိ႔ကေတာ့ တကယ္ကုိ ယုံၾကည္ျပီး ေျပာဆုိေနၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အဲဒီစကားေတြက အခ်ိဳ႔ကုိေတာ့ ေစာဒကတက္ပါမယ္။

ေလာေလာဆယ္ "အခန္း(၁)မွာ ပါတဲ့ ဗုဒၶ၀ါဒနဲ႔စဥ္းစားဆင္ျခင္မွု" ဆုိတဲ့ အပုိင္းက စကားရပ္အခ်ိဳ႔ကုိေတာ့ ဆြဲထုတ္ျပီး ျပထားခ်င္တယ္။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ အဲဒီစကားကုိ အေျခခံျပီး ေတြးေခၚစဥ္းစားတတ္သူေတြက သူတုိ႔ရဲ႔ ေတြးေခၚစဥ္းစားႏုိင္တဲ့ဥာဏ္ကုိ အလြန္အမင္းအားကုိးျပီး ေခတ္ပညာ သိပ္မတတ္တဲ့ ေရွးလူၾကီးအခ်ိဳ႔နဲ႔ စာေပသိပ္မလုိက္စားဘဲ ရုိးရုိးသားသား ဘာသာတရားကုိ ၾကည္ညိဳတဲ့ သာမန္လူအခ်ိဳ႔ကုိ အထင္ေသး စကားေျပာၾကတာ ေတြ႔ရတယ္။


ဦးေအးေမာင္ရဲ႔စကား


(၁)"ကမာၻ.ဘာသာ အယူ၀ါဒမ်ား တြင္ မည္သည္. ဘာသာ၀ါဒ သည္ စၪ္းစားေ၀ဖန္ မွဳ ကိုအမ်ားဆံုးအားေပးပါသနည္း။ မည္သည္.ဘာသာတရားသည္ လူတို.အား အစစအရာရာကို စၪ္းစားဆင္ၿခင္ၿပီးမွ လက္ခံယံုၾကည္ရန္ အေလးအနက္ ေဟာၾကားခဲ.ပါသနည္းဟု ေမးပါက ဗုဒၶဝါဒကို ကြ်ႏု္ပ္တို.ညြန္ၿပရေပလိမ္.မည္။

ဗုဒၶဝါဒသည္ ‘ပစၥတၲံ ေဝဒိတေဗာၻ ‘ ဟူေသာ တရားေတာ္၏ ဂုဏ္ႏွင္.အညီ မိမိပညာဉာဏ္ၿဖင္. သိၿမင္နားလည္ၿပီးမွ လက္ခံယံုၾကည္ရမည္. ဝါဒၿဖစ္၏။

အဂုၤတၱရနိကာယ္၌ ဗုဒၶသည္ ကာလာမ အမ်ိဳးသားတုိ.အား အၾကင္စကားသည္ ေရွးအစၪ္အလာစကားၿဖစ္ေသာေၾကာင္. ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ မိမိတို. ၾကည္ညိဳေလးစားေသာ ဆရာရဟန္းပုဏၰားတို.၏ စကားၿဖစ္ေသာေၾကာင္.လည္းေကာင္းထိုစကားကို မ်က္စိမွိတ္လက္ခံၿခင္းမၿပဳဘဲ အေကာင္းအဆိုး အေၾကာင္းအက်ိဳးကို ေဝဖန္ဆန္းစစ္ၿပီးမွ လက္ခံယံုၾကည္ၾကရန္ ေဟာေတာ္မူ၏။

ဘဒၵိယ မင္းသားအား လည္း ထိုနည္းအတူ ေဟာေတာ္မူ၏ (အဂုၤတၱရနိကာယ္ စတုကၠနိပါတ္ ဘဒၵိယလိစၧဝီသုတ္ )။ စင္စစ္ ဗုဒၶသည္ တပည္.ရဟန္းတို.က မိမိအား ၾကည္ညိဳေသာေၾကာင္. မိမိတရားကို လက္ခံယံုၾကည္ၿခင္း ကိုမလိုလားေခ်။

“ရဟန္းတို. သင္တို.သည္ ငါဘုရားကို ၾကည္ညိဳေလးစားသၿဖင္.ငါ၏ တရားကို လက္ခံယံုၾကည္ၿခင္းသည္ မသင္.။ သင္တို.သည္ ကိုယ္တိုင္ဉာဏ္ၿဖင္. ထိုးထြင္းသိၿမင္ေသာ တရားကိုသာလ်ွင္ ယံုၾကည္ၾကသည္ မဟုတ္ေလာ။”

(မဇၩိမနိကာယ္၊ မဟာတဏွာသခၤယသုတ္)"

(၂)" ပညာဉာဏ္ၿဖင္. ဆင္ ၿခင္သံုးသပ္ၿပီးမွ လက္ ခံ ယံုၾကည္ေသာ ၿမန္မာ ဗုဒၶ၀ါဒီတို. မွာ. အလြန္ နည္းပါး လွေၾကာင္း ယံုမွား ဖြယ္ ရာ မရွိေခ်။"


အဲဒီ စကားႏွစ္ရပ္ပါပဲ။ ဦးေအးေမာင္ဟာ အေနာက္တုိင္းသားမ်ားရဲ႔ သုေတသနျပဳခ်က္ သက္သက္မ်ားကုိ ဆြဲထုတ္ျပီး သုံးသပ္ျပတယ္ ဆုိတာကုိေလးေလးနက္နက္ မွတ္ထားေစလုိပါတယ္။( အေနာက္တုိင္းသား မ်ားဟာ ကမၼ၀ါဒ ရဟႏၲာ မဂ္ဖုိလ္ပညာ စတာေတြကုိ ဖယ္ျပီးမွ သုေတသန ျပဳထားပါတယ္။) ဒါေၾကာင့္ ဒီစာအုပ္ထဲပါသမွ်ဟာ ဦးေအးေမာင္ရဲ႔ အျမင္ရယ္လုိ႔ခ်ည္း တစ္ဖက္သတ္ ယူဆလုိ႔ မျဖစ္ပါဘူး။ ဒါဟာ လြတ္လပ္စြာေတြးသူ ကၽြန္ေတာ့္မိတ္ေဆြက ကၽြန္ေတာ့္ကုိသတိေပးျပီး ကၽြန္ေတာ္ကလည္း အဲဒီစကားကုိ အျမဲ သတိထားပါတယ္။


ကၽြန္ေတာ့္အယူအဆ

၀ိပႆနာပညာ မဂ္ပညာ ဖုိလ္ပညာရွိတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကုိပဲ ပညာရွိပုဂၢိဳလ္လုိ႔ ဆုိရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာပညာ မဂ္ပညာ ဖုိလ္ပညာမရတဲ့ ျမန္မာဗုဒၶ၀ါဒီမ်ား အလြန္နည္းပါးတယ္ ဆုိတဲ့ အမွတ္(၂) စကားရပ္ကေတာ့ (သာမန္အဓိပၸါယ္ အေနနဲ႔ေတာ့) မွန္မွာပါပဲ။

ဒါေပမဲ့ အမွတ္(၁) စကားကုိၾကည့္ရင္ ပညာဥာဏ္ဆုိတာဟာ ေတြးေခၚစဥ္းစားျခင္းကုိ ဦးေအးေမာင္က ရည္ညႊန္းျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားပါတယ္။ ၾကည့္ပါ။

"မည္သည္.ဘာသာတရားသည္ လူတို.အား အစစအရာရာကို စၪ္းစားဆင္ၿခင္ၿပီးမွ လက္ခံယံုၾကည္ရန္ အေလးအနက္ ေဟာၾကားခဲ.ပါသနည္းဟု ေမးပါက ဗုဒၶဝါဒကို ကြ်ႏု္ပ္တို.ညြန္ၿပရေပလိမ္.မည္။ "

ဆုိတဲ့ စကားကုိၾကည့္ျပီးသိႏုိင္တယ္။ ကာလေဒသအလုိက္ သင့္ေလ်ာ္ေအာင္ သုံးစြဲရင္ ဒီစကား ရပ္ေတြဟာ သင့္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဒီ စကားရပ္ေတြကုိ လူအခ်ိဳ႔ ေရလုိက္လြဲ သုံးစြဲသလုိ ျမန္မာဗုဒၵ၀ါဒီ ေတြကုိ ရည္ရြယ္ျပီးေတာ့ အလြန္အကၽြံ သုံးစြဲရင္ မသင့္ပါဘူး။ ဘာေၾကာင့္လည္းဆုိေတာ့ ဒီစကားဟာ အျပည့္အစုံ မမွန္ေသးလုိ႔ပဲ။


ရုိးရုိးေတြးၾကည့္ျခင္း

စဥ္းစားတယ္ဆုိတဲ့ ကိစၥဟာ မလြယ္ပါဘူး။ ဒီလုိစဥ္းစားႏုိင္ဖုိ႔ကုိပဲ ငယ္ငယ္တည္းက သင္လာၾကေပမဲ့ ေတြးေခၚ စဥ္းစားႏုိင္စြမ္းဟာ ေသတဲ့အထိ ျပည့္စုံသြားတယ္လုိ႔ မရွိဘူး။ ေရွးကလူေတြ ေတြးေခၚတာနဲ႔ ေနာက္လူေတြ ေတြးေခၚတာနဲ႔လည္း မတူႏိုင္ဘူး။ တျခားစီပဲ။ ဗဟုသုတျပည့္စုံသူ ေတြးတာနဲ႔ ဗဟုသုတမရွိသူ ေတြးတာလည္း မတူႏုိင္ဘူး။ ၾကီးသူငယ္သူ ေတြးေခၚတာေတြ စဥ္းစားဆင္ျခင္တာေတြ မတူႏုိင္ဘူး။ ဒါေၾကာင့္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ ကုိ အလြန္အကၽြံ အထင္ၾကီးတာ အားျပဳတာဟာ သိပ္မမွန္ပါဘူး။

ျမတ္စြာဘုရားဟာ ဘယ္လုိမွ မေတြးေခၚ မစဥ္းစားႏုိင္တဲ့ အလြန္ညံ့တဲ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြကုိ ေခ်ခၽြတ္လာခဲ့တယ္။ ဒါကုိ သတိျပဳသင့္တယ္။ သံသယေမးခြန္းနဲ႔ လာတဲ့ ပုဂၢိဳလ္အခ်ိဳ႔ရဲ႔ ေမးခြန္းကုိမေျဖဘဲ တရားအားထုတ္ဖုိ႔ ကမၼ႒ာန္း ေပးတာကုိၾကည့္ရင္ ျမတ္စြာဘုရား အမွန္တကယ္ အေလးထားတာက တရားအားထုတ္ေစလုိျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း သိသင့္တယ္။ တခ်ိဳ႔က ျမတ္စြာဘုရားကုိ ပုဂၢိဳလ္ေရးအရ ခင္မင္ၾကည္ညိဳလုိ႔ တရားအားထုတ္ၾကတယ္။ တခ်ိဳ႔ကေတာ့ အတင္းတုိက္တြန္းလုိ႔ အားထုတ္ရတယ္။ တခ်ိဳ႔က ေရာဂါေပ်ာက္ခ်င္လုိ႔ အားထုတ္တယ္။ ဘာေၾကာင့္ အားထုတ္ အားထုတ္ တရားအားထုတ္ျဖစ္ဖုိ႔က အဓိကပါပဲ။

တရားအားထုတ္ျပီး ေသာတာပတၱိမဂ္ ရတဲ့ အခါ ဘုရားတရားသံဃာနဲ႔ စပ္တဲ့ ယုံမွားတဲ့ ေမးခြန္းေတြ အလုိလုိေျပေပ်ာက္ျပီး ျဖစ္ပါတယ္။ (အဲဒီ မဂ္ပညာနဲ႔ ျပည့္စုံတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကုိ ပရိယာယ္အားျဖင့္ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္နဲ႔ ျပည့္စုံသူလုိ႔ ေခၚမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျဖစ္ေကာင္းျဖစ္ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။ )

ေတြးေခၚဥာဏ္နဲ႔ မေတြးေခၚ မသုံးသပ္ႏုိင္ေပမဲ့လည္း တရားအားထုတ္ဖုိ႔ သဒၶါဆႏၵ၀ီရိယ ရွိရင္ လုံေလာက္ပါတယ္။

ဒါေၾကာင့္ဦးေအးေမာင္ကုိးကားတဲ့

“ရဟန္းတို. သင္တို.သည္ ငါဘုရားကို ၾကည္ညိဳေလးစားသၿဖင္.ငါ၏ တရားကို လက္ခံယံုၾကည္ၿခင္းသည္ မသင္.။ သင္တို.သည္ ကိုယ္တိုင္ဉာဏ္ၿဖင္. ထိုးထြင္းသိၿမင္ေသာ တရားကိုသာလ်ွင္ ယံုၾကည္ၾကသည္ မဟုတ္ေလာ။”

(မဇၩိမနိကာယ္၊ မဟာတဏွာသခၤယသုတ္)"

ဆုိတဲ့ ဘုရားစကားဟာ စဥ္းစားဥာဏ္ကုိ ဆုိလုိတာမဟုတ္။ တရားအားထုတ္ျပီး မဂ္ပညာ ဖုိလ္ပညာနဲ႔ ထုိးထြင္းသိျမင္တာကုိ ဆုိလုိတာပါ ဆုိတာ ရွင္းလင္း သိသာေနပါတယ္။

ေတြးေခၚစဥ္းစားရုံနဲ႔ တရားအမွန္ကုိ မသိႏုိင္ေၾကာင္း၊ စာေပဖတ္ရွုရုံႏွင့္လည္း အနက္မွန္ကုိ မသိႏုိင္ေၾကာင္း (ဆရာေကာင္းရဲ႔ အယူအဆနဲ႔ တရားအားထုတ္မွု မပါရင္ အနက္မွန္ကုိ သိဖုိ႔ခက္ပါတယ္) အရိယာ သူေတာ္ေကာင္းမ်ား အၾကိမ္ၾကိမ္ ေဖာ္ျပခဲ့တာကုိ သတိျပဳရပါမယ္။

ေတြးေခၚဆင္ျခင္အားနည္းတဲ့ သဒၶါမ်ားတဲ့ ျမန္မာဗုဒၶ၀ါဒီ အခ်ိဳ႔ေတြလည္းပဲ ေသေဘးကုိေၾကာက္ျခင္း စတဲ့ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ တရားအားထုတ္ရငး္ တရားမ်ားကုိ သိျမင္သြားၾကတာ ရွိပါတယ္။


ဒါေၾကာင့္

"ပညာဉာဏ္ၿဖင္. ဆင္ ၿခင္သံုးသပ္ၿပီးမွ လက္ ခံ ယံုၾကည္ေသာ ၿမန္မာ ဗုဒၶ၀ါဒီတို. မွာ. အလြန္ နည္းပါး လွေၾကာင္း ယံုမွား ဖြယ္ ရာ မရွိေခ်။"

ဆုိတဲ့ စကားရပ္ မွန္သည့္တုိင္ေအာင္ ဒီစကားရပ္ဟာ ဆင္ျခင္သုံးသပ္ျခင္း ဥာဏ္ထက္သူမ်ားက ဆင္ျခင္ဥာဏ္နည္းသူမ်ား ကုိ အရာရာ အသုံးမက်သူမ်ားဟု ႏွိပ္နယ္ ျပစ္မွားရာတြင္ သုံးစြဲရမည့္ စကားရပ္မဟုတ္ေပ။

မိမိတုိ႔သည္ အတိတ္ကံႏွင့္ ပစၥဳပၸန္ ကာလ ေဒသ ပေယာဂမ်ားအရ စဥ္းစားဆင္ျခင္ဥာဏ္ ထက္ေသာ္လည္း ၀ိပႆနာဥာဏ္ မရျခင္းအရာ၌ ဆင္ျခင္ဥာဏ္နည္းသူအခ်ိဳ႔ႏွင့္ အတူတူပင္ျဖစ္ေၾကာင္း အႏၶပုထုဇဥ္ခ်ည္း သာလ်င္ျဖစ္ေၾကာင္း အမွန္အတုိင္း သိထားရပါမယ္။

"ရုပ္တရား နာမ္တရားမွ်သာရွိသည္၊ အတၱေကာင္မရွိ ဟူမွ် ဗဟုသုတ ျပည့္စုံရုံမွ်ႏွင့္ တရားအားထုတ္၍လည္း ျဖစ္သည္ တရားအားထုတ္၍ ေသာတာပတၱိမဂ္ရလွ်င္ ဒိ႒ိႏွင့္ ၀ိစိကိစၧာကင္းသျဖင့္ ဗုဒၶ၀ါဒအေပၚခုိင္ျမဲေသာ ယုံၾကည္မွုသဒၶါတရား ျဖစ္သည္" စသည္ျဖင့္ ဆုံးျဖတ္ထားေသာ မဟာစည္ဆရာေတာ္၏ အဆုံးအျဖတ္တစ္ခုကုိ အလ်င္းသင့္ေသာအခါ တင္ျပပါမယ္။

အထက္က ဆုိခဲ့တဲ့ မိမိ၏ အေတြးအေခၚ စကားရပ္မ်ားဟာ အလြန္အကၽြံ မျဖစ္ေအာင္ သတိေပးေသာ စကားရပ္မွ်ျဖစ္ျပီး ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ အသင့္အတင့္ ႏွလုံးသြင္းတတ္ေသာ သူမ်ားအတြက္ သံေ၀ဂမ်ား ျဖစ္ပြားႏုိင္ပါတယ္။ စိတ္ႏွလုံးသိမ္ေမြ႔သူမ်ား ၾကားတြင္ အျငင္းပြားမွု တစ္စုံတစ္ရာလည္း ျဖစ္ဖြယ္မရွိေလာက္ဟု ယူဆသျဖင့္ ထုိက္သင့္သေလာက္ ေဖာ္ျပလုိက္ျခင္းလည္း ျဖစ္ပါတယ္။


ဦးေအးေမာင္ရဲ႔ ဗုဒၶႏွင့္ဗုဒၶ၀ါဒ စာအုပ္ေၾကာင့္ ဗုဒၶ၀ါဒီမဟုတ္သူမ်ား သဒၶါတရား မရွိေသးသူမ်ား စိတ္၀င္စားသြားတာ အက်ိဳးရွိသြားတာကေတာ့ အမွန္ပါပဲ။ ဗုဒၶ၀ါဒီမ်ား သဒၶါတရား ရွိျပီးသူမ်ား အတြက္ကေတာ့ လယ္တီဆရာေတာ္ မဟာစည္ဆရာေတာ္ စတဲ့ ပရိယတ္ ပ႗ိပတ္ခုိင္မာတဲ့ ဆရာေတာ္မ်ားရဲ႔ သုံးသပ္ခ်က္မ်ားက ပုိမို အက်ိဳးရွိပါလိမ့္မယ္လုိ႔ ထင္ျမင္ပါတယ္။

ႏွစ္ျခိဳက္ေတြးထုိက္ဖြယ္တစ္စုံတစ္ရာ ရၾကပါေစ။

0 comments:

လာလည္ၾကသူမ်ား

ဤဘေလာ့ဂ္၏ ရည္ရြယ္ခ်က္

ယခုအခါ ကမၻာတလႊားတြင္ရွိေနၾကေသာ ဓမၼဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားသည္ ေန ့စဥ္ႏွင့္ အမွ် အင္တာနက္ စာမ်က္ႏွာမ်ား ေပၚတြင္ ဓမၼႏွင့္သက္ဆိုင္ေသာ အေၾကာင္းအရာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ပို ့စ္မ်ားေရးတင္လ်က္ ရွိေနၾကပါသည္။

ဘေလာ့ဂ္ဂါမ်ားမွ မိမိတို ့၏ကိုယ္ပိုင္ စာမ်က္ႏွာမ်ားမွတဆင့္ ေရးတင္ေနၾကသျဖင့္ ဖတ္ရႈေလ့လာသူမ်ားအတြက္ ေနရာမ်ားစြာသို ့ သြားေရာက္ ဖတ္ရႈေနၾကရပါသည္။

ထို ့ေၾကာင့္ စာဖတ္သူမ်ား အခ်ိန္ကုန္သက္သာေစရန္ႏွင့္ မိမိတို ့ ဖတ္ရႈလိုရာကို လြယ္လင့္တကူ ရွာေဖြနိဳင္ရန္ ေန ့စဥ္ေရးသား ေနၾကေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ားကို တေနရာတည္းတြင္ စုစည္းေပးလိုေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ ဤဘေလာ့ဂ္ကို စီစဥ္လိုက္ျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ေျပာခ်င္တာမ်ားရွိရင္ ေရးေပးထားခဲ့ပါ

ျမန္မာျပကၡဒိန္

ျမန္မာျပကၡဒိန္
www.burmeseclassic.com မွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

  © Blogger templates The Professional Template by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP